English Version
English

وظایف رهجو ؛ در باب دستور جلسه

وظایف رهجو ؛ در باب دستور جلسه

من خودم یک ره‌جو هستم، در مورد وظایفی که دارم کمی صحبت می‌کنم، من قبل از ورود به کنگره در مورد وظیفه چیزی نمی‌دانستم، وظایف یک فرزند خانواده چیست؟ وظایف یک پدر خانواده چیست؟

فکر می‌کردم هر کاری که خواستم می‌توانم انجام دهم و پدر و مادر هر موقع که من خواسته‌ای داشتم باید انجام دهند و اکثر خواسته‌ها نامعقول و بی‌ربط بود.

همه واژه‌ها در کنگره مفهوم خاص خودش را دارد مثل مرزبان، یعنی مرزبانی از حریم کنگره60 یا واژه راهنما و.....و ره‌جو هم مفهوم خاص خود را دارد، ره‌جو یعنی جوینده راه، یعنی کسی

که راه را بلد نیست و باید راه را بیابد، وقتی کسی ره‌جو نباشد نمی‌تواند به مقصد برسد و راه را بیابد.

اولین وظیفه ره‌جو این است که حق اسم خود را ادا کند یعنی بخواهد جوینده راه باشد، راه درمان اعتیاد، اگر نخواهد و نتواند قطعاً نمی‌تواند به پایان و درمان برسد.

دومین و مهم‌ترین وظیفه ره‌جو این است که گوش‌به‌فرمان راهنما باشد و این را باید قبول کند که در مورد درمان خود هیچ‌چیزی نمی‌داند، شاید در مواردی چیزهایی بلد باشد ولی در مورد درمان خود هیچ نمی‌داند، ره‌جویی که می‌خواهد موفق باشد باید هر چیزی که دارد پشت در کنگره بگذارد و داخل شود یعنی هر منصبی دارد، هر مدرک تحصیلی دارد، هر مقام قهرمانی ورزشی دارد و..... بگذارد پشت در و داخل شود، این‌ها مانع از پیشرفت او در کنگره می‌شود، چرا؟ چون اگر مقام و مدرک تحصیلی برای ما کاری انجام می‌داد که ما به اعتیاد کشیده نمی‌شدیم و یا برای درمان خود راهی می‌یافتیم.

ره‌جو باید به روش درمان کنگره اعتقاد داشته باشد اگر نداشته باشد هیچ‌کسی نمی‌تواند به او کمک کند، اگر راهنما به او گفت کم کن باید بگوید چشم، اگر راهنما گفت دارویت را زیاد کن باید بگوید چشم تا به نتیجه برسد.

ره‌جو حق هیچ‌گونه اظهارنظر در مورد پله و درمان خود ندارد، ره‌جو باید عجله نداشته باشد، صبور باشد تا به درمان خود برسد و راه را طی کند، وظیفه ره‌جو است دنبال کار خود را بگیرد و پی گیر کار خود باشد، در مواردی راهنما کمک‌حال ره‌جو می‌شود ولی این خود ره‌جو است که کار خود را دنبال کند تا به نتیجه برسد.

مرتب بودن ازنظر ظاهری و رعایت معیار ادب و انضباط و به‌موقع سر جلسه یا کارگاه آموزشی حاضر شدن از وظایف ره‌جو است، اگر بتوانیم یک ساعت قبل از شروع جلسه در شعبه باشیم و با دوستان کنگره‌ای صحبت کنیم و یا چیدن صندلی چقدر در روحیه ما تأثیر می‌گذارد، همیشه یک ساعت قبل از جلسه در شعبه حاضر شویم.

یکی دیگر از وظایف ره‌جو استفاده از متون آموزشی کنگره است، هر ره‌جو حداقل در هفته باید یک الی دو سی دی را گوش کند و نتیجه‌ای که به دست می‌آورد را در لژیون به شکل کنفرانس به مدت چهار الی پنج دقیقه بیان کند.

یکی دیگر از وظایف مهم ره‌جو احترام گذاشتن به حرمت‌های کنگره است، باید به حرمت‌ها اعتقاد داشته باشد و عمل کند.

سفر کردن در کنگره60 هم سخت است و هم سهل است، اگر این مطالبی که گفته شد به نحو احسن انجام دهد بسیار آسان و سهل می‌شود.

هیچ‌کدام از این وظایف از روی اجبار نیست و نتیجه و معجزه آن عشق است، اگر می‌خواهم به کنگره و راهنمایم ناسپاس نباشم بهتر است وظایفم را به نحو احسن انجام دهم تا حس لذت را با تمام وجود درک کنم.

نویسنده: مسافر اکبر محمدی

تایپ و تنظیم: همسفر محدثه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .