English Version
English

رسالت راهنما ، وظایف رهجو

رسالت راهنما ، وظایف رهجو

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر

در این دستور جلسه هرکدام از اعضای کنگره 60 در هر جایگاهی که باشند، درنهایت یک رهجو هستند حتی اگر کمک راهنما و یا راهنما باشد بازهم رهجو می‌باشد چون راهنما دارد؛ از طرفی دارای وظایفی است که هرکدام از ما ملزم به رعایت آن‌ها می‌باشیم. همان‌طور که از نامش پیداست رهجو به معنای پیدا کننده راه است و کسی که به دنبال مقصود و هدف و مسیر است، مسلماً شخصی که مواد مصرف می‌کند مسیر زندگی خود در میان تاریکی‌های مختلف گم می‌کند و در صحرای سوزان اعتیاد سرگردان است و زمانی که بخواهد از این صحرای کشنده و سوزان خارج گردد باید بلد راه داشته باشد و آن‌هم کسی نیست جز راهنما. البته راهنما فقط و فقط انگشت اشاره است و درنهایت این خود ما هستیم که باید راه را پیدا کنیم.

پیدا کردن راه با حرف میسر نخواهد شد و دارای شرایطی است که با رعایت و اجرای آن ما می‌توانیم راه را بیابیم. قوانین و ضوابطی که یک رهجو بایستی به آن عمل کند قسمتی از آن مشخص است یعنی در قسمت صور آشکار قرار دارد ولی قسمت عمده آن در صور پنهان است و رعایت آن برای ماندن در مسیر الزامی است.

از وظایف رهجو در صور آشکار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرمان‌برداری بدون چون‌وچرا از راهنما
  • رعایت انضباط ظاهری و آراستگی در نوع لباس
  •  حضور به‌موقع درزمان برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات لژیونی
  • مصرف منظم و دقیق دارو مطابق دستور راهنما
  • مشارکت کردن و خدمت کردن
  • انجام تکالیفی که بر عهده رهجو گذاشته می‌شود

اما در صور پنهان شخص رهجو در مسیر تکاملی قرار می‌گیرد و در این مسیر بایستی برنامه‌ریزی مدون و دقیقی را سرلوحه کار خود قرار دهد تا در سایر دوره حیات بتواند به این تکامل و صعود خود ادامه دهد و بتواند در مکان‌های دیگر همچنان رهجو باقی بماند؛ درواقع رهجو بدون راهنما هیچ معنایی جز حیرانی و سرگردانی ندارد. هر رهجو باید تحت هر شرایطی معلم و مربی و راهنما داشته باشد تا بتواند به حرکت سالم خود ادامه دهد.

خداوند نیز بشر را بدون معلم و مربی و هدایت‌کننده رها نکرده است. پیامبرانی را در برهه‌های زمانی مختلف برای استمرار حرکت در صراط مستقیم و دوری از بیراهه‌ها فرستاده است. فرایند راهنما و رهجو زمانی به ثمر خواهد نشست که دارای آموزش باشد، به‌نوعی مثلث آموزش (آموزش دهنده-آموزش گیرنده-موضوع) نقش حیاتی و ویژه‌ای برای فرد دارد و این سه ضلع باید درنهایت دقت ترسیم گردد تا رهجو بتواند در ابتدا راه و مسیر را پیدا کند و بعد قادر به ماندن و ادامه دادن باشد.

پس وظایف رهجو دارای یکسری بایدها و نبایدها می‌باشد که یکسری از کارها شامل مسائل ضروری سفر اول است و بایستی انجام گردد و در ادامه اجرای سایر فرامین ضمانتی برای خارج نگردیدن از مسیر خواهد بود.

با احترام  : رضا نادری

تایپ:مسافر امیررضایی

ارسال : نمایندگی شادآباد

ویرایش : سایت کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .