English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی ایمان

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی ایمان

جلسه سیزدهم از دوره چهاردهم سری کارگاه های آموزشی خصوصی ویژه آقایان مسافر کنگره 60 نمایندگی ایمان (تهرانپارس) روزهای سه شنبه مورخه 94/11/13 با نگهبانی آقای ولی اله دریانورد و با استادی آقای محسن برزگر و با دبیری آقای محسن سعیدی و با دستور جلسه وادی ششم و تاثیر آن روی من راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.
 

 

کلمه عقل از عقال گرفته شده است و ساربان می داند که شتر را کجا بخواباند و کنترل او در دست عقل است. عقل و تکامل ماشین است که تحت تاثیر روح و نفس رهبری می شود و هر چیزی را عقل باید تعیین کند. اینکه هر اتفاقی بیفتد یا خیر نیز تحت کنترل عقل ماست و چگونگی آن اتفاق هم بسته به آگاهی و سطح و اندازه دانایی ماست.
اما برای مثال در کنگره چطور می توان سطح آگاهی خود را بالا برد. با حضور در جلسات و استفاده از صحبت اساتید و مشارکت های اعضاء و همچنین استفاده از اطلاعات موجود در نشریات کنگره. فرمان عقل نیز همین را به ما می گوید که در جلسات حضور داشته باشیم و تحت امر راهنمای خود باشیم و از آموزش های کنگره استفاده لازم را ببریم.
اما در مورد سر پیچی از فرمان عقل و گوش دادن به نفس اماره ما نتیجه ای به جز رفتن به تاریکی ها نخواهیم داشت، همانطور که تعدادی از افراد در گذشته بواسطه استفاده از مواد مخدر زندگی،مادر،پدر،زن و بچه خود را از دست داده اند و برای مثال زمانی که سعی می کنیم چهره خود را به سمت روشنایی و نور برگردانیم این نفس اماره است که به ما اجازه این کار را نمی دهد. اما برای دور شدن از نفس اماره و رسیدن به فرمان عقل راهی جز تزکیه و پالایش نداریم و هر چه از ضد ارزش ها دوری کنیم و به سمت روشنایی حرکت در این امر موفق تر خواهیم بود.
 

 
برای رسیدن به فرمان عقل احتیاج به دوری از ضد ارزش ها و تزکیه و پالایش است، اما باید این مسئله را دانست که این اتفاق به صورت ناگهانی امکان پذیر نیست و در این راه باید کم کم و پله پله قدم برداشت تا به نتیجه مطلوب رسید.
در این راه باید به سمت نور حرکت کنیم و در ابتدای راه شاید سرعت کمی داشته باشیم و حرکت به کندی صورت پذیرد و نور کمی را دریافت کنیم اما در ادامه مسیر و با پشتکار در طول سفر اول و با پایان سفر اول و ورود به سفر دوم این روزنه نور وسعت پیدا خواهد کرد و تبدیل به نورانی شدن کامل خواهد شد. در پایان به نظر من این وادی می تواند آموزشی برای حرکت ما به سمت هدف هایمان باشد.
 
 
 
تهیه گزارش و تایپ مسافر مرتضی
عکاس مسافر مهدی 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .