English Version
English

کارگاه های آموزشی کنگره 60 ؛ نمایندگی پارک لاله

کارگاه های آموزشی کنگره 60 ؛ نمایندگی پارک لاله

جلسه ششم از دور بیست و سوم سری کارگاه‌های آموزشی صبحگاهی پارک لاله روزهای یکشنبه مورخ 94/11/11 به استادی آقای عطا اخوان ، نگهبانی آقای حسین سلیمانی و دبیری آقای علیرضا با دستور جلسه وادی ششم و تأثیر آن روی من رأس ساعت 7 برگزار شد.

خلاصه سخنان استاد:

 

از نگهبان گرامی سپاس گذارم که این فرصت را در اختیار بنده قراردادند تا خدمت کنم و خیلی خوشحال هستم که در جمع شما دوستان قرار دارم.

من از بودن در پارک لاله لذت می‌برم چون هوا سرده و وجود شما عزیزان باعث گرما میشه در این جلسات. در همین لحظه شما حکم عقل را با شرکت در جلسه پارک لاله در این ساعت از صبح اجرا می‌کنید و همین موضوع باعث بزرگ نمودن این جلسات کوچک بشمار می‌آید، در زمان مصرف ما یکسری تصمیمات می‌گرفتیم و بنا به خیال خودمان در حال اجرای حکم عقل بودیم ولی وقتی به کنگره آمدیم دیدیم که اصلاً به این‌گونه نبوده است زیرا برای اجرا نمودن حکم عقل باید وادی اول تا پنجم انجام‌گرفته باشد و در این صورت یک مسافر می‌تواند حکم عقل را به اجرا گذارد. در وادی در خصوص نفس و عقل صحبت کرده است و همه ما میدانیم که نفس تعیین موجودیت می‌کند در ظاهر و باطن . کارایی عقل هم شبیه نفس می‌باشد ، عقل ماهیت شناخت خواسته‌های نفسانی را مشخص می‌کند، در مرحله نفس اماره قوه عقل کار نمی‌کند و شما خیال می‌کنید که با درایت تمام‌کارهایتان را انجام می‌دهید و احساس می‌کنید چه انسان زیرک و باهوشی هستید درصورتی‌که این حکم عقل نیست، ولی وقتی وارد مرحله نفس لوامه می‌شویم هم عقل کار می‌کند هم نفس بااین‌حال ماهیت شناخت خواسته برای یک سفر اولی کار مشکلی است که بداند آیا ماهیت شناخت خواسته‌ها عقلانی است یا نفسانی . نفس مطمئنه تنها رفیق عقل است ، در این مرحله عقل مانند روح است چراکه روح از خداوند به ما اعطا گردیده و به سمت کارهای ضد ارزشی نمی‌رود ، عقل هم به همین صورت می‌باشد یعنی خاصیت عقل این است که انتخاب درست در مسیر سالم داشته باشد اما زمانی که ما با حس‌های مخرب اطلاعات غلط وارد مغز می‌کنیم تصمیمات به‌اشتباه گرفته می‌شود.

 

در وادی ششم ما با دانایی کارداریم یعنی مسافر باید در طول سفر کوله‌بار خودش را پر کند تا با دانایی کسب‌شده بتواند حکم عقل را به اجرا گذارد. یک مسافر باید چهارده وادی را یاد بگیرد تا بتواند به زندگی سالم و عادی برگردد، از وادی یک شروع کنید تا چهارده ، وادی و مسافر باید باهم سفر کنند به‌عنوان‌مثال شما می‌خواهید به مشهد بروید برای رفتن به مشهد باید از یکسری شهرها عبور کنید نمی‌توانید به‌یک‌باره به مشهد برسید ، این شهرها حکم وادی‌ها رادارند ، سفر یعنی از یک مبدأ مشخص به یک مقصد مشخص رفتن، پس مسافر در کنگره باید سر نظم پله‌پله به مقصد که رهایی است برسد. شما باید یاد بگیرید که کاری اگر انجام می‌دهید برای خودتان انجام بدهید نه به خاطر راهنما یا هر شخص دیگری، اگر در کنگره به خاطر خودت سفر خوبی کردی بدان که موفقی ولی اگر به خاطر راهنما یا همسفرت داری سفر می‌کنی بعدها به مشکل برمی‌خوری، این همان حکم عقل است .

 

 تنظیم گزارش : مسافر اشکان توکلی

عکاس : مسافر سامان

منبع : نمایندگی پارک لاله

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .