English Version
English

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز آقایان در مورخ 6 آذر 1394

گزارش عملکرد لژیون لیدی جونز آقایان در مورخ 6 آذر 1394

جلسه این هفته لژیون لیدی جونز آقایان (لژیون مهدی سلطانی) رأس ساعت 8:00  با دستور جلسه رابطه یادگیری با معرکه‌گیری (نق زدن و حاشیه)  در تاریخ 06-09-94 در پارک طالقانی برگزار شد.


مهدی سلطانی :

این هفته دستور جلسه معرکه‌گیری و رابطه آن با یادگیری است. در ابتدا قرار است در مورد ترکیبات مواد غذایی صحبت کنیم که مبحث بسیار مهمی است ، چون ما به این دلیل دچار چاقی شده‌ایم که خودمان و ترکیبات مواد غذایی را نمی‌شناختیم، باید بدانیم به‌عنوان‌مثال با ورود کربوهیدرات چه اتفاقی در بدن ما می‌افتد؛و چرا با مصرف زیاد کربوهیدرات چاق می‌شویم، سبد غذایی چیست ؟در ابتدا دوستان راجع به ترکیبات مواد غذایی تحقیقاتی کرده‌اند که از آن‌ها می‌خواهم در این مورد صحبت کنند :

خلاصه مشارکت دوستان


مسعود 
در مورد ویتامین‌ها : ویتامین در سبد غذایی ما برای سلامتی و پایداری بدن موردنیاز است و کمبود آن موجب یک سری بیماری‌ها می‌شود، ما باید نحوه استفاده از آن‌ها را بدانیم؛ ویتامین‌ها دو نوع هستند. یکسری مثل ویتامین آ، دی ، ای و کادر چربی محلول هستند که اگر زیاد استفاده کنیم به‌عنوان چربی در کبد ذخیره می‌شوند، گروه دیگر ویتامین‌های سی و ب 1 و ب 2 و ب 3 و ب 6 و ب 12 که در چربی محلول نیستند و منابع آن کم است و باید روزانه مصرف شوند، چون یکجا استفاده کنیم از طریق ادرار دفع می‌شوند.

مهدی سلطانی :

به نظر شما آیا رژیم‌هایی که کلاً چربی را حذف می‌کنند مفید هستند؟


علی حجازی :

خیر، به دلیل اینکه یک سری ویتامین‌ها در چربی حل می‌شوند عملاً با حذف چربی این ویتامین‌ها جذب نمی‌شوند مثلاً کسانی که فقط گیاه‌خواری می‌کنند عملاً خود را از یک سری ویتامین‌ها محروم می‌کنند.


مسعود : ویتامین آ برای بینایی ، پوست ، رشد استخوان و کسانی که HIV دارند، برای تولیدمثل و افزایش سیستم ایمنی بدن مفید است، کمبود این ویتامین باعث شب‌کوری ، به هم ریختن هورمون‌های زنانه و همچنین اختلال در سیستم جنسی آقایان خواهد شد. جگر، گوشت، ماهی، لبنیات ، هویج، کاهو و زردآلو و طالبی حاوی این ویتامین هست. ویتامین سی یک احیاکننده طبیعی است که روزانه به 60 گرم آن نیاز داریم ، برای افزایش سیستم ایمنی ، جذب آهن و پیشگیری سرطان مهم است و بیشتر در سبزی‌ها (گوجه‌فرنگی و جعفری) و مرکبات و کیوی هست و چون ذخیره نمی‌شود باید روزانه مصرف کرد وگرنه مقدار اضافی آن دفع می‌شود. کمبود ویتامین سی باعث خونریزی لثه شده و در کودکان از رشد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

امیرعلی 

در مورد آب و املاح معدنی : ابتدا در مورد آب : آب یک ماده حیاتی برای بدن است ، هر مولکول آب از دو اتم هیدروژن و یک اکسیژن تشکیل‌شده که 72 درصد بدن انسان است 83 درصد خون ، 75 درصد عضلات، 70 درصد مغز و 22 درصد استخوان‌ها و 5درصد چربی‌ها از آب تشکیل‌شده‌اند . فواید آب عبارت‌اند از حفظ سلامتی و کارایی سلول‌ها ، یک حلال مناسب در بدن ، کمک به هضم غذا، جلوگیری از یبوست تنظیم الکترولیت‌های بدن، افزایش انرژی،کاهش سردرد. عوارض کم‌آبی عبارت‌اند از سردرد ، بی‌حالی و خشکی دهان و لب‌ها.
املاح معدنی: کلاً 70 نوع املاح معدنی داریم، که این‌ها در کنار ویتامین‌ها جز مواد غیر انرژی‌زا هستند که در ساختن سلول‌های بدن بسیار مهم هستند و آنزیم‌های بدن بدون املاح از کار می‌افتند و این املاح به‌صورت یون‌های مثبت و منفی کار الکترولیت را انجام می‌دهند .املاحی مثل کلسیم،آهن،فسفر، فلوئور، کالیم، پتاسیم، مس و سدیم . منبع این املاح ، گیاهان هستند ، گیاهان این املاح را از خاک جذب کرده و ما از طریق مصرف سبزیجات ،میوه‌ها و گوشت حیوانات گیاهخوار این املاح را جذب می‌کنیم.

غلامحسین 

در مورد کربوهیدرات‌ها : هیدرات‌های کربن بر اساس فرمول گا لاکتوز هستند که قند پایه لبنیات هست و هر ماده قندی ترکیبی از این فرمول گا لاکتوز است، و این فرمول پایه کربوهیدرات‌ها هست، و بر اساس طول زنجیره کربن آن‌ها به سه بخش تقسیم می‌شوند.
-1 تک قندی‌های 2- قندهای مرکب  3- قندهای پیچیده
تک قندی‌هایی در طبیعت وجود دارند مثل قند موجود در انگور ، میوه‌جات
قندهای مرکب مثل قند شیر و ساکاروز که در عسل هست
قندهای پیچیده مثل نشاسته (گلیکوژن ذخیره‌شده در کبد که می‌تواند نصف روز انرژی موردنیاز بدن را تأمین کند و الباقی آن در ماهیچه‌هاست) زمانی که یک فعالیت سنگین انجام می‌دهیم بدن فرصت نمی‌کند از انرژی چربی‌ها استفاده کند و درنتیجه از قند کبد استفاده می‌کند. 350 گرم از کربوهیدرات هیدراتی که استفاده می‌کنیم برای بدن مفید است و الباقی ذخیره می‌شود.
کربوهیدرات‌ها در نان، سیب‌زمینی، برنج ، میوه‌های شیرین وجود دارد و ما عمد تا این کربوهیدرات‌ها را از طریق نان و برنج جذب می‌کنیم.

پرویز 

در مورد پروتئین‌ها :مواد غذایی شامل دودسته انرژی‌زا و غیر انرژی‌زا هستند ، انرژی‌زا مثل چربی‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها و غیر انرژی‌زا مثل ویتامین‌ها، املاح معدنی و آب.
پروتئین‌ها نقش اساسی در ساختمان بدن رادارند که در تشکیل سلول‌ها مهم هستند. پروتئین‌ها بر دو نوع گیاهی و حیوانی هستند. پروتئین گیاهی مثل نان سبوس‌دار، حبوبات و پروتئین حیوانی مثل انواع گوشت حیوانات . ساختمان پروتئین‌ها از 22 اسیدآمینه تشکیل یافته و بدن نیمی از آن‌ها را نمی‌تواند بسازد و باید با غذا آن را تأمین کنیم . پروتئین‌های حیوانی کامل‌تر از گیاهی است.

علی حجازی 

در مورد ویتامین‌های گروه ب : ما به 5 گروه غذایی نیاز داریم، همان‌طور که مملکت به نیروهای مختلف برای اداره شدن نیاز دارد؛ بدن ما هم نیاز دارد نیروهای مختلف را از بیرون تهیه کند، یکی از مهم‌ترین این 5 دسته ویتامین‌ها هستند که توسط غذا جذب بدن می‌شوند.
ویتامین‌های سری ب در چربی حلال نیستند.بلکه در آب حلال هستند.ساختار اصلی بدن ما عمد تا از گروه ویتامین ب تأمین می‌شوند و منابع زیادی برای آن داریم. کمبود ویتامین ب1 انسان را دچار افسردگی، شب‌کوری ، دوبینی می‌کند. ویتامین ب 2 مسئول نظم تمام ویتامین‌های بدن هستند، ب 2 ناظر بر تقسیم این ویتامین‌هاست و کمبود آن باعث بی‌حواسی می‌شود. ویتامین ب 3 کمیاب و مهم است و هوشیاری ذهن من وابسته به ویتامین ب 3 است.این ویتامین به ارتباط الکتریکی داخل بدن کمک می‌کند و این سیستم بسیار حساس و پیچیده است.ویتامین ب 6 برای کنترل مایعات بدن استفاده می‌شود، در خانم‌های باردار به دلیل کمبود ویتامین ب 6 دچار حالت تهوع می‌شوند، کمبود این ویتامین باعث کمبود آب و تولید بیشتر صفرا در بدن می‌شود.و درنتیجه به بوی غذا حساس می‌شویم.و بهترین منبع طبیعی آن گنجشک ، کبوتر و زیتون است. ویتامین ب 12 که در جگر ، گوشت ، تخم‌مرغ، بادام‌زمینی، زیتون، گیاه‌های سبز مثل کاهو و کلم و برو کلی ، این ویتامین باعث تقویت و ساخت منابعی هستند که در مغز استخوان هستند و این کار را با استفاده از آهن انجام می‌دهد .کمبود این ویتامین باعث نرمی استخوان (بری بری) می‌شود، چون از کودکی آهن جذب بدن نمی‌شود و این به دلیل کمبود ویتامین ب 12 هست .

مهدی سلطانی :

از تمام دوستان تشکر می‌کنم. در مورد دستور جلسه ، یادگیری و معرکه‌گیری می‌خواهم بگویید هفته گذشته در مورد لژیون جونز چه‌کار کرده‌اید.

امیر:

یک مثلث سلامتی داریم ، تفکر، تحرک ،تغذیه . من به این نتیجه رسیدم که مهم‌ترین بخش آن کنترل تغذیه است، مثلاً کالری صد گرم گوشت معادل دو ساعت پیاده‌روی است ، درحالی‌که صد گرم گوشت را می‌تواند در عرض دو دقیقه خورد. پس اگر تغذیه را درست کنترل کنیم نیاز به فشار زیاد نیست ورزش برای هوشیاری و بیداری سیستم بدن ما نیاز است.نه اینکه غذا زیاد بخورم و بخواهم بازور زیادی کالری را بسوزانم.من سعی می‌کنم با کنترل مواد ورودی به بدنم و با تحرک و ورزش روی برنامه باشم.


غلامحسین :

به نظر من احساس تابع سطح انرژی هست , زمانی که من حس می‌کنم زمان ندارم , به دلیل کمبود انرژی است باید تلاش کنم تا این انرژی را کسب کنم و کمبود انرژی است که گاها باعث نق زدن می‌شود و تقصیر را گردن دیگران می‌اندازم.


علی : من به دلیل اینکه لژیون دارم در هفته چندین سی دی گوش می‌دهم ، همچنین هرروز وقتی را برای ورزش کردن می‌گذارم،و در عرض 3 ماهی که به لژیون جونز می‌آیم حدود 10 کیلو کم کرده‌ام، و خیلی هم راحت هستم و چون من قبلاً شکست خوردم این دفعه بسیار مرتب و منظم سفر می‌کنم و وارد حاشیه نمی‌شوم.


علی :

برای من ورزش کردن در ابتدا خیلی سخت بوده ، اما پس از مدتی رفتن، دیگر نمی‌توانم رها کنم و ورزش کردن جزئی از برنامه من شده.


علی :

انرژی خودبه‌خود به دست نمی‌آید بلکه باید آن را از اطراف خود کسب کنیم،(مثل غذا خوردن) ، پس باید به دل مشکلات برویم تا حل شود.


مهدی سلطانی :

من از شما خواستم این صحبت‌ها را بکنید تا در مورد دستور جلسه نق زدن و معرکه‌گیری صحبت کنیم.تا بدانید و غر زدن‌های خودتان را ببینید، واقعیت این است برنامه جونز برای تمام‌مسیر زندگی شماست، مشکلات و گرفتاری‌ها همیشه هستند، اما انواع و اقسام مشکلات هم که باشد ، شما باید سه بار در هفته ورزش کنید ، باید مراقب خوردنتان باشید، باید به دانایی خود درزمینهٔ تغذیه اضافه کنید، تنها چیزی که به شما انرژی پتانسیل می‌دهد ، افزایش دانایی است ، باید سی دی گوش دهید ، تا بتوانید انرژی پتانسیل را در خود ایجاد کنید ، ورزش را هرچقدر تأخیر بیندازید،سفر شما طولانی‌تر خواهد شد و نتیجه‌ای هم نخواهید گرفت، باید ورزش جزئی از برنامه زندگی شما باشد ، نه هر ورزشی ، ورزش و تحرکی که کمی به شما فشار بیاید و دو و ایروبیک در حال حاضر بهترین ورزش برای شماست.

تهیه و تنظیم گزارش : حمید تاج مسافر لیدی جونز، رهجوی آقای مهدی سلطانی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .