English Version
English

آموزش

 آموزش

در ابتدا شاید رابطه یاد گیری با معرکه گیری برای بعضی ها مبهم باشدکه چه ربطی بین  یادگیری، درمان و معرکه گیری وجود دارد.

ما انسانها از روزی که پا به عرصه وجود گذاشتیم در حال آموزش و یاد گیری هستیم و یکی از مهمترین وظایف ما گرفتن آموزش و یادگیری می باشد. چون با گرفتن آموزش و یادگیری است که انسان به تکامل می رسد و راه و روش درست زندگی کردن را می آموزد.

حال دراین مسیر افرادی هستند که به بیراهه میزنند و شاید دراین راه با بعضی هم مسیر و هم حس شوند. در کنگره و لژیون هم چنین چیزی وجود دارد.افرادی که با یادگیری مشگل دارند و تسلیم راهنما و افراد مسئول نیستند و حرف آنها را گوش نمیدهند، به جای حرکت در مسیر درمان و بهبودی شروع به نق زدن کرده و معرکه گیری می کنند و با به حاشیه کشاندن لژیون و ایراد گرفتن از این و آن و اطرافیان سعی در پوشاندن عیب خود دارند.

این نشان از آن دارد که ما در گرفتن آموزش و یادگیری ضعیف هستیم و یا نمی خواهیم دیگران پی به اشتباهات ما ببرند و در این راه دوست داریم دیگران نیز همراه ما شوند تا عیب های ما کمتر دیده شود.

بیشتر وقت ها این معرکه گیری در ذهن انسان هم ایجاد میشود. مثلا شخصی به ما حرفی میزند و ما در ذهن خود درگیر قضیه می شویم، به حاشیه می رویم و نق میزنیم و شروع به قضاوت کرده و گاهی حکم نیز صادر می کنیم.

شاید بتوان گفت ریشه معرکه گیری و حاشیه و نق زدن به منیت انسان بر می گردد که یکی از اضلاع مثلث جهالت است و نقطه مقابل آن آموزش و یاد گیری در مثلث دانائی می باشد. علم كنگره علم ارزشمندی است. اولین چیزی كه باید بدانم این است كه چیزی نمی‌دانم تا آموزش پذیر شوم و بتوانم یاد بگیرم .

انسان در مقابل خود،خانواده و خلقت مسئول است كه بیاموزد و آموزش بدهد. انسان اگر علم را درست بیاموزد به تعالی می‌رسد. پس ما باید بدانیم كه كدام علم برای ما مهم‌تر است و به درد ما می‌خورد. علم باعث ارتقا می‌شود ولی معرکه‌گیری فقط سر آدم‌ها را درد آورده و ما را از دانایی و آرامش دور می کند. كنگره به من یاد می‌دهد كه چگونه رفتار كنم و چگونه حركت كنم و نهایتاً در زندگی به صلح و آرامش برسم

نویسنده : مسافر مصطفی

لژیون : مسافر امیر صالح زاده

نگارنده : مسافر مجتبی

منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .