English Version
English

درمان واقعی شیشه؛ گفتگو با مسافر پوریا

درمان واقعی شیشه؛ گفتگو با مسافر پوریا
  • لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان پوریا هستم مسافر. تخریب بیش از 10 سال، آخرین آنتی ایکس شیشه، 13 ماه سفر کردم به کمک راهنمای گران‌قدرم آقای کیارش کرمانیان در حال حاضر 2 سال و 8 ماه است که از بند اعتیاد آزاد و رها هستم.

 

  • در این مدت 10 سال تخریب چه موادی مصرف کردید؟

شیشه،شیره،تریاک،مشروبات الکلی،کراک.

  • آیا تا قبل از ورود به کنگره تجربه‌ی ترک داشته‌اید.چند بار؟

بله،چندین بار ولی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده بودم.

  • چه می‌شد که به فکر ترک و یا درمان می‌افتادید؟

مواد مخدر یک‌جوری است که تا یک مرحله بسیار کوتاهی لذت دارد بعدازآن تبدیل به یک نیاز می‌شود و دیگر لذت ندارد تا بعد از مدتی هرچه زودتر دوست دارید از دامش رها شوید دست به هر کاری می‌زنید ولی راهش سخت پیدا می‌شود.

  • چگونه با کنگره 60 آشنا شدید؟

من با کمک همسرم راه‌های مختلفی را امتحان می‌کردیم ولی هر بار به بن‌بست می‌خوردیم تا یک روز آخرین بار ناامیدانه جایی را به نام کنگره 60 پیدا کردیم.

  • چه مدت طول کشید تا کنگره 60 و روش درمانی آن را باور کنید؟

ابتدا که وارد شدم اعتقاد خاصی نداشتم و فکر می‌کردم این هم مانند جا‌های گذشته است تا موقعی که پس از یک مدت‌زمانی خودبه‌خود باور، در من به وجود آمد دقیقاً نمی‌توانم بگویم چه مدت طول کشید ولی زمان برد تا باور کنم.  

  • درمان با روش DST برای شما چه تفاوتی با تجربیات ترک‌های نافرجام گذشته شما داشت؟

چنین روشی را تابه‌حال هیچ جا ندیدم که می‌شود با تریاک شیشه را درمان کرد و تا تجربه‌اش نکردم نتوانستم بفهمم چه تفاوتی دارد ولی آن آموزش‌هایی که به همراه دارو OT به من داده می‌شد در مسیر درمانم خیلی مؤثر بود.

  • آیا در سفر اول به مشکلی هم برخورد کردید؟

ما همه یاد گرفتیم زمانی که انسان می‌خواهد از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر برود نیروهای منفی برایش مشکل ایجاد می‌کنند و یا وارد عمل می‌شوند به دلیل اینکه نمی‌خواهند تغییرات در شخص انجام گیرد ولی وقتی انسان ایمان و خواست قلبی داشته باشد و تلاش کند یک نیروی برتر است که به او کمک می‌کند و همان نیرو در زمان مشکلات من مرا یاری می‌کرد چون در آن زمان من دیگر ایمان آورده بودم.

البته لازم به ذکر است در طول سفر اول من دچار یک بیمار به نام گیلن باره شدم که یک بیماری شبیه MS است که تمام قدرت عضلات انسان را از او می‌گیرد و حالت فلج مقطعی به انسان دست می‌دهد که این بزرگ‌ترین چالشی بود که من در طول سفر اول با آن مواجه شدم و برای این بیماری در تمام علم پزشکی هنوز راه درمانی پیدا نشده است ولی به اعتقاد من با درست سفر کردن در کنگره به روش DST  و داروی OT  باعث شد که به درمان این بیماری هم برسم

  • در حال حاضر چه تغییراتی در خود احساس می‌کنید؟

البته این را دیگران باید بگویند ولی خود انسان هم متوجه می‌شود. خوب مسلماً من هم ازنظر روحی و روانی تا قبل از ورودم به کنگره 60 مشکلات بسیاری داشتم اما احساس می‌کنم که افکار و اندیشه‌های من و دیدگاهم تغییر کرده و همین‌طور روابط من با افراد اجتماع بهتر شده است و از هر نظر احساس می‌کنم که انگار وارد یک دنیای جدید شدم.

  • در آخر اگر سخن خاصی دارید بفرمایید؟

همه‌چیز در کنگره 60 دارد به‌خوبی انجام می‌شود. کسانی که وارد این مکان می‌شوند باید به کنگره و روش درمانی آن اعتماد کنند و با استقامت به راه خود ادامه دهند تا به هدف خود که درمان قطعی اعتیاد هست برسند.

نگارنده : مسافر مجتبی

منبع کنگره 60 : وبلاگ نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .