English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حر

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حر

جلسه نهم از دوره هجدهم سری کارگاه های آموزشی عمومی کنگره۶۰ روزهای پنج شنبه مورخ 94/9/5 با استادی مسافر اصغر قاسم پور و نگهبانی مسافر سعید بی باک و دبیری مسافر عیسی حامدی با دستور جلسه رابطه یادگیری و معرکه گیری (نق زدن حاشیه) راس ساعت 16 آغاز به کار کرد.

 

خلاصه سخنان استاد:
در جهان هستی دونیرو موجود است: نیروی الهی و نیروی شیطانی.
نیروی الهی همان‌طور که از نامش پیداست توسط خداوند و از طریق فرشتگان به انسان القاء می‌شود و نیروی شیطانی از طریق شیطان و جن.
این دونیرو انسان را به دو جهت تاریکی و روشنایی هدایت می‌کند و در هر دو، نیروی القاء، احیا و تحرک موجود است.

 


با توجه به قدرت اختیار که به انسان داده‌شده است لذا انتخاب این دو مسیر به عهده خودمان است، یعنی هم می‌توانیم به سمت تاریکی‌ها حرکت کنیم و هم می‌توانیم به سمت روشنایی‌ها حرکت خود را شروع و ادامه دهیم.
انسانی که به سمت تاریکی حرکت می‌کند عاقبتش مشخص است اما انسانی که به سمت روشنایی حرکت می‌کند و در صراط مستقیم گام برمی‌دارد می‌تواند به آرامش برسد و رسیدن به آرامش درواقع دروازه رسیدن به تعادل است.

انسان‌هایی که به این درجه می‌رسند مردم‌دار می‌شوند و مردم‌داری یکی از مهم‌ترین قوانین زندگی است.

 

 


در تعاریف آمده: حس، اولین شروع به‌کارگیری قوه عقل است، پس اگر حس پاک نباشد اطلاعات غلط به عقل منتقل می‌شود لذا عقل نمی‌تواند فرمان درست صادر کند.
نتیجه این امر، ورود به حاشیه و سپس نق زدن، معرکه‌گیری و دوری از یادگیری و آموزش است.
برای پاک‌سازی حس تنها یک‌راه وجود دارد و آن راه تزکیه و پالایش است، این مهم محقق نمی‌شود مگر با حرکت درراه ارزش‌ها و صراط مستقیم.

با تشکر

تهیه گزارش: مسافر عیسی
تــصــویــرگــر: مسافر سعید
تایپ و تنظیم: مسافر سهیل

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .