English Version
English

گزارش مبسوط؛ کنگره 60 فاتح دیدار دوستانه ستارگان هنر ایران و کنگره 60 شد

گزارش مبسوط؛ کنگره 60 فاتح دیدار دوستانه ستارگان هنر ایران و کنگره 60 شد

روز پنج‌شنبه 14 آبان ماه 1394 پس از هیاهوی دربی پایتخت و به‌دوراز هرگونه حاشیه‌ای، دیداری دوستانه مابین تیم‌های ستارگان هنر ایران و کنگره 60 در زمین چمن ورزشگاه سرداران شهید شمیرانات به میزبانی جمعیت احیای انسانی کنگره 60، با حضور پررنگ مسئولین محترم کشوری، مسافران و همسفران کنگره 60 و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی با شعار (اعتیاد دوست خائن ورزشکار است) برگزار گردید.

این دو تیم با اخلاق و مردمی برای پنجمین سال پیاپی بود که رو در روی یکدیگر قرار گرفتند.

 

 

پوشش رسانه‌ای این بازی که بیش از اهمیت بازی، سایه‌ای از توانمندی پروسه درمانی کنگر60  و بازگشت افراد مصرف‌کننده مواد مخدر به اجتماع و همراهی با آحاد جامعه می‌باشد از لنز دوربین شبکه های مختلف سیما و رسانه‌های دیگر پیگیری و پوشش داده شد . از جمله رسانه های حضور یافته می توان به واحد گزارش خبر صدا و سیما و شبکه 3 اشاره کرد.

تیم ستارگان هنر ایران با ترکیبی از نماینده گان جامعه‌ی هنر سینما و موسیقی کشور که شامل نیما نکیسا، هومن جوادی، محمد رضا عیوضی، رامین راستاد، علی لهراسبی، پویا امینی، حمید حامی، پندار اکبری، علی‌رضا امامی فر، علی عبدالمالکی و... به کاپیتانی سید جواد هاشمی وارد زمین مسابقه شدند.

 


در مقابل تیم کنگره 60 با حضور رهایافتگان مصرف مواد مخدر که روزی در سیاه چاله اعتیاد فرو رفته بودند با نشاط و سرزندگی یک ورزشکار حرفه‌ای پای به میدان گذاشتند.

 



از نکات جالب‌ توجه این بازی حضور افتخاری سفیر سازمان ملل، آقای گری لوئیس (Gary Lewis) به‌عنوان کاپیتان تیم کنگره 60 بود. بازیکنان و هواداران به واسطه بازی های سال های گذشته، خاطره‌ای خوش از چهره این شخصیت با اخلاق در خاطرشان نقش بسته و حضور ایشان در تیم فوتبال کنگر 60 مورد استقبال تماشاچیان این بازی قرار گرفت .
ناگفته نماند حضور بازیگران و هنرمندان در کنار زمین و ابراز علاقه تماشاچیان و دوستاران ورزش و هنر، در کنار جمعیتی بیش از 2000 نفر، جذابیت این رویداد کم‌نظیر را به اوج خود رساند .
بازی در ساعت 15 با سوت داور مطرح کشور آقای تورج حق وردی آغاز به کار نمود. بازی جوانمردانه از همین ابتدا در دستور کار قرارگرفته و تیم ستارگان با ضربه‌ای توپ را در اختیار بازیکنان کنگره 60 قرار دادند .
هیجان، شور و نشاط و تشویق بی‌امان مسافران و همسفران ناظر این بازی لحظه‌ای از تپش نمی‌ایستاد و ورزشگاه را به لرزه در می‌آورد.

 



پس از گذشت زمان اندکی از شروع بازی همچنان به تعداد تماشاچیان حاضر در ورزشگاه افزوده می شد، به طوری که پس از گذشت زمان کوتاهی با تکمیل ظرفیت صندلی‌ها درب‌ها برروی دیگر علاقمندان بسته شد.

با ورود بنیان کنگره 60 مهندس دژاکام، تشویق بی‌امان تماشاچیان موجب بهت، حیرت و تعجب بازیکنان، کادر فنی و حضار در زمین مسابقه شد.

 

 

 

آموزش‌های کنگره 60 این بار در عمل نقش خود را نشان می‌دهد ؛ نظم و انضباط همراه با اخلاق مداری از نکات ارزنده بازیکنان کنگره 60 می‌باشد که در کنار آمادگی جسمانی بسیار بالا خودنمایی می‌کند .
در همان ابتدای بازی، آقای گری لوئیس از ترکیب تیم کنگره 60 خارج شدند و پس تشویق گرم هواداران و استقبال مهندس از قسمت مهمانان ویژه تماشاچیان مشغول به دیدن ادامه مسابقه از روی سکوها شدند.

 

 

در این میان در حواشی این دیدار پاسخ جالب یکی از بازیکن با اخلاق تیم هنرمندان ذهن مان را درگیر کرد خود کرد!  آقای پویا امینی بازیگر ارزنده سینما و تلویزیون در جواب سوال گزارشگر شبکه سه مبنی بر اینکه آیا شما برای تیم کنگره 60 کری می خوانید، گفت: کنگره 60 شعاری را هر ساله با خود به مسابقات این چنینی می آورد، "یا می بریم و یا می آموزیم، باختی در کار نیست" که برای من و دیگر دوستانم در تیم ستارگان هم این شعار ملاک و هدف است.

 

 

شاید بسیاری از هنرمندان و ستارگان کشور، در میادین بزرگ‌تری پای در میدان نهاده‌اند، اما به گفته بسیاری از این عزیزان، ستاره واقعی و قهرمان زندگی، مسافران کنگره 60 می‌باشند که غول هفت‌سر اعتیاد را شکست داده‌اند .

بازی در انتهای نیمه اول با نتیجه 2 بر 2 به اتمام رسید. در بین دو نیمه شاهد هنرنمایی خواننده جوان و محبوب کشورمان، آقای حسین توکلی بودیم که مورد استقبال شدید حضار و علاقمندان قرار گرفت و با اجرای سه قطعه از کار های زیبای خود حال و هوای ورزشگاه را دگرگون نمود.

 

 

در همین حین مهندس دژاکام مشغول مصاحبه با واحد گزارش خبر صدا و سیما و گروه خبری سایت کنگره 60 بودند.

 

 

در ابتدای نیمه دوم مسابقه جناب آقای دکتر ربیعی، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی به محل برگزاری این رویداد وارد شدند. تماشاچیان با ورود ایشان به پا خواستن و استقبال گرمی با تشویق‌های بی امان نشان دادند. نکته جالب عدم حضور آقای وزیر در قسمت VIP و حضور در میان دیگر اعضای کنگره 60 بود که همین امر در انتهای مسابقه مورد تقدیر و تحسین بنیان کنگره 60 قرار گرفت.

 

 

حضور بازیکنان تیم ستارگان هنر ، چهره‌های سینما خبرنگاران ، سفران و اصحاب رسانه در کنار مسافران و همسفران کنگره 60 نوید رساندن نغمه رهایی به همه انسان‌های دردمند می‌باشد. دیگر اعتیاد به تریاک، کراک و شیشه درد بی درمان نیست! اینان ثابت کردند اعتیاد یک بیماری است و بیماری درمان دارد .

حمایت همسفران و خانواده هایی که برای تماشای این بازی در کنار مسافران کنگره 60 حضور داشتند، نشان از بازگشت این عزیزان به کانون گرم خانواده می‌باشد. بازگشت مصرف کنندگان مواد مخدر به جامعه، میادین ورزشی و ... .

 

 

در دقایق پایانی این دیدار که با حساسیت خاصی در حال پیگیری بود این کنگره 60 بود که توانست با گل مسافر ثارالله ذکایی به برتری در این مسابقه دست یابد.

 

 

پس از پایان مسابقه بنیان کنگره 60 به همراه جناب اقای دکتر ربیعی وارد زمین چمن مجموعه ورزشی سرداران شهید شمیرانات شدند و از بازیکنان هر دو تیم تقدیر و آرزوی موفقیت برای آنان کردند.

همچنین تابلو فرشی نفیس به عنوان یادبود برای حضور هنرمندان کشور در این بازی دوستانه از طرف کنگره 60 توسط وزیر محترم به بازیکنان تیم ستارگان هنر کشور تقدیم شد.

 

 

در انتها با گرفتن عکس یادگاری تیم ستارگان هنر و تیم فوتبال کنگره 60 حکایت رفاقت، شجاعت و رقابت بار دیگر به ثبت رسید.

آری ما همین که در کنار این ستاره ها ایستاده ایم برده ایم، ما هیچ وقت نمی بازیم، باختی در کار نیست! ما آموخته ایم و در پی آموختنیم .

 

 

در پایان جا دارد از تمامی دست اندرکاران و بانیان این مسابقه؛ بنیان کنگره 60 مهندس دژاکام، علی جلالی مسئول برگزاری این مسابقات، آقای نادر فرهانی دبیر شورای ورزش، آقای کاظم میرباقری، بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال کنگره 60، تیم حفاظت، تیم تدارکات و تمامی عزیزانی که دوشادوش هم در رساندن عظمت این رویداد از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند تشکر نماییم.

همچنین تشکر از اعضای تیم سایت کنگره 60:

خانم شانی دژاکام، خانم فائزه نورعلی، آقایان کامران رک، مهدی پارسا، حامد رحمتی، حامد خزائی پور، سیروس مولائی، احسان رنجبر، میلاد کشفی، احسان جلیلیان، احمد شریفیان و شهروز آذرپور.

 

 

کنگره 60

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .