English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60 ؛ نمایندگی کرج به استادی آقای مجید سلامی

کارگاه آموزشی کنگره 60 ؛ نمایندگی کرج  به استادی آقای مجید سلامی

هشتمین جلسه از دور نوزدهم سری کارگاه های آموزشی کنگره60 شعبه کرج به استادی آقای: مجید سلامی دیده بان محترم مالی کنگره60،نگهبانی آقای: وحید و دبیری آقای: بهنام با دستور جلسه: لژیون مالی راس ساعت 15:30 آغاز به کار نمود

خلاصه سخنان استاد:

خوشحالم که امروز در خدمت شما عزیزان هستم و امیدوارم که حال همگی شما خوب باشد , جا دارد قبل از اینکه جلسه را آغاز کنم به بچه‌های لژیون مالی تبریک بگویم چراکه امسال برای اولین بار این مبحث به‌صورت یکی از اولین دستور جلسه‌های کنگره مطرح گردیده است که نشانگر اهمیت موضوع می‌باشد. در کنگره60 آقای مهندس به‌کرات در کتاب , نوشتارها و سی‌دی‌ها بیان نموده‌اند که کنگره باید ازلحاظ مالی کاملاً خودکفا باشد و همیشه به این موضوع تأکید فراوان دارند , برخی دوستان گله‌مندند که چرا این‌قدر کم به این شعبه میایید , باید بگویم که کنگره دیگر کنگرۀ قدیم نیست که دو یا سه شعبه در تهران باشد و یکی در شهرستان که بتوان زودبه‌زود به آن‌ها سرکشی نمود , در حال حاضر ما 53 شعبه در سراسر کشور داریم و سرکشی به این‌همه شعبه کار بسیار سختی است , امروزه در کنگره60 حدود 36 هزار نفر در حال درمانند به‌عنوان سفر اولی یا سفر دومی . در روز چهارشنبه آقای مهندس یک آماری را اعلام کردند که احتمالت همه شما آن را شنیده یا بر روی سایت مطالعه کرده‌اید و آن این است که ما محاسبه کردیم که اگر بخواهیم حداقل دستمزد را برای خدمت گذاران کنگره ازجمله کمک راهنماها, مرزبان‌ها, ایجنت ها و غیره در نظر بگیریم هر نفر برای درمان در کنگره در طول سفر اول تا به رهایی برسد حدود 11 میلیون تومان هزینه دارد . در کنگره آمارها باید دقیق باشند .

البته این محاسبات فرضی بود اما  ما آمدیم خرج واقعی هر رهجو مثل قند و چای و غیره را حساب کردیم و شد 740 هزار تومان برای هر نفر در طول یازده ما سفر درمانی حالا این مبالغ از کجا میاید ؟ این‌ها همه کمک شما است. ما از بیرون هیچ‌گونه حامی نداریم و در نوشتارهای ما هم هست که نمیتوانیم کمکی بگیریم از هیچ اداره یا ارگان یا نهادی. ما یک ان جی او ی مردم‌نهاد هستیم و تمام مخارج کنگره بر عهدۀ اعضای کنگره است .

طبق آمارها شعبۀ کرج ازنظر خزانه یکی از ضعیف‌ترین شعبه‌هاست و این در حالی است که این شعبه یکی از پرجمعیت‌ترین شعبه‌های کنگره است ولی بااین‌حال امورات خود شعبه گذشته است ولی بحث لژیون مالی جدا از بحث خزانه است و کار لژیون مالی فراتر از این‌هاست. در سال گذشته آقای مهندس یک طرحی دادند بابت لژیون مالی و گفتند کسانی که در هر شعبه بضاعت مالی دارند یک لژیونی تشکیل بدهند به نام لژیون مالی که ورودی برای این لژیون مبلغ 5 میلیون تومان است یعنی هرکسی که می‌خواهد عضو لژیون مالی بشود باید 5 میلیون بپردازد که شعبۀ کرج این لژیون را دارد و تعدادشان هم 5 نفر است.

 

وظیفۀ لژیون مالی چیست؟ وظیفۀ این لژیون فقط این نیست که هر نفر 5 میلیون به‌حساب بریزد و عضو شود بلکه وظیفه آن‌ها تهیه‌ی منابع مالی از داخل و خارج کنگره است. تعداد افراد لژیون مالی نامحدود است یعنی یک نمایندگی می‌تواند از یک عضو تا دویست عضو هم داشته باشد. گاهی از بیرون کنگره افرادی یک مبلغی را به‌حساب کنگره واریز می‌کنند اما آن‌ها جزو لژیون مالی نیستند بلکه این هنر بچه‌های لژیون مالی است که سرمایه‌ها را از بیرون جذب می‌کنند و فقط اعضای کنگره می‌توانند عضو این لژیون باشند چه مسافر و چه همسفر. از زمانی که یک شعبه صاحب لژیون مالی می‌شود مبالغی که به‌حساب لژیون مالی ریخته می‌شود متعلق به همان شعبه است. یک آمار شش‌ماهه می‌گوید در شش ما اول سال نودوچهار اعضای نمایندگی کرج مبلغ چهل‌وهفت میلیون و پانصد و نودونه هزار تومان به‌حساب لژیون مالی واریز کرده‌اند و این مبالغ درصورتی‌که لژیون مالی برای شعبه وجود داشته باشد متعلق به خود نمایندگی است در غیر این صورت می‌رود به‌حساب زمین در دفتر مرکزی.

البته از این مبلغی که شما به‌حساب ریخته‌اید 70% متعلق به نمایندگی است و 30% در اختیار دفتر مرکزی قرار می‌گیرد که برای کمک به شعب به کار گرفته می‌شود و صرف کارهای تحقیقاتی می‌گردد. الآن بچه‌های کرج زحمت‌کشیده‌اند و یک زمینی را دیده‌اند که ما هفتۀقبل با آقای حاجیان پور رفتیم و زمین را دیدیم و بسیار موقعیت مناسبی هم برای احداث شعبه دارد. خب همین زمینی که می‌خواهیم برای شعبه‌ی کرج خریداری کنیم حدود  400 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است مقداری از پول را خود نمایندگی دارد و می‌پردازد و مابقی را ما از محل همین 30% ها می‌دهیم مثلاً نمایندگی‌های اصفهان ازنظر مالی بسیار قوی هستند ولی کاری ندارند ما از این سرمایه‌ها هزینه می‌کنیم برای کرج ولی پولی که به هر نمایندگی می‌دهیم به‌صورت قرض است و باید طی یک زمان‌بندی مشخص به‌حساب دفتر مرکزی برگردد تا ما درجاهای دیگر هم بتوانیم هزینه کنیم.

 

 

ببینید این پولی که شما در سبد می‌ریزید یا به‌حساب زمین واریز می‌کنیم به‌حساب هیچ شخصی نمی‌رود , کنگره یک شخصیت حقوقی است . شما هرگاه که بخواهید ما می‌توانیم سند واریزی شما حتی اگر مال 5 سال قبل هم باشد به‌صورت دقیق  برایتان بیرون بکشیم . هر فردی در کل کنگره اگر مبلغی را داده باشد سند آن موجود است . حالا شاید تعریف از خود باشد ولی واقعاً باید بگویم یکی از قویی‌ترین کارهای اجرایی را در کنگره بچه‌های مالی انجام می‌دهند , در دفتر مرکزی بچه‌های مالی از صبح زود میایند و تا شب مشغول به کارند و اگر کار زیاد باشد پنج‌شنبه‌ها را نیز کار می‌کنند و همۀ این زحمات برای این است که پول شما حفظ شود و آن‌ها از پول شما حراست می‌کنند . شما در کنگره به هرکسی پولی می‌دهید باید رسید دریافت کنید .

آقای مهندس به‌عنوان بنیان کنگره 60 این اختیار رادارند که بدون هیچ توضیحی هرگونه که بخواهند هر مبلغی را هرکجا هزینه کنند  و در قوانین ما ایشان این اختیار رادارند اما من و آقای مهندس هرگاه پولی را در کنگره ردوبدل کرده‌ایم از هم رسید گفتیم حتی مبالغ خیلی پیش‌پاافتاده . این کار فرض بر این نیست که ما به هم اعتماد نداریم نه, مسئله اینجاست که کار مالی همان‌گونه که باعث قوت یک مجموعه می‌شود می‌تواند باعث سقوط آن شود و در روابط مالی اگر مسائل را درست رعایت نکنیم قطعاً ضربۀ سنگینی از آن خواهیم خورد. بنابراین شما هر مبلغی که واریز می‌کنید به‌حساب شخصی من یا آقای مهندس نمی‌رود و یا شخص دیگری , ما یک شخصیت حقوقی هستیم بنام جمعیت احیای انسانی که از 35 هزار عضو تشکیل‌شده است و تمام اموالی که به نام جمعیت احیای انسانی است به‌منزله‌ی وقف عام هست یعنی حتی اگر این فرض محال را در نظر بگیریم که روزی کنگره از بین برود این اموال حکم اموال وقفی را دارد و متعلق به هیچ شخصی نمی‌باشد.

به هر رو ما داریم در کرج یک زمینی را خریداری می‌کنیم به کمک ایجنت محترم نمایندگی و لژیون مالی و همه باید کمک کنید که صاحب یک مکان متعلق به خودتان شوید. شما هر کمکی که بکنید برای خودتان و مردم کرج انجام داده‌اید در کنگره رسم بر این است که اگر دیگران کاشتند و ما خوردیم ما هم باید بکاریم که دیگران بخورند.

 

نگارنده و عکاس: مسافر امیر علی

منبع: نمایندگی کرج
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .