English Version
English

گفتگو با دکتر علیرضا مرادی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مازندران

گفتگو با دکتر علیرضا مرادی دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مازندران
  •  جناب آقای مرادی ، دلیل حضور شما در اردوگاه کنگره 60 چیه؟

دلیل بنده در آمدن به اینجا، جهت دیدار عزیزانی بود که سالهای زیادی زحمت کشیدند و ما مقدم همه این عزیزان را گرامی می داریم. تقدیر و تشکر داریم از عزیزان کنگره 60 که در این مرکز حضور دارند و این استان را انتخاب کردند تا ما توفیق میزبانی این عزیزان را داشته باشیم.

سلام استاندار محترم و دکتر یونسی معاون سیاسی امنیتی استاندار را به این عزیزان ابلاغ می کنم و تشکر می کنم از اینکه فضای بسیار معنوی و دوستانه و زیبائی را در منطقه بلده نور فراهم کردید.

سال گذشته هم بنده به اینجا آمدم، امسال تغییرات جدیدی را مشاهده می کنم و واقعاً هم تشکر و قدردانی دارم و انتظار ما این است که با توجه به سیاستهائی که ستاد موادمخدر و تاکیدات مقام معظم رهبری بتوانیم قدمی برداریم و کار خودجوش شما و خودکفا بودن شما بسیار با ارزش است.

شما فضائی را در اینجا مهیا کردید که ما را یاد سالهای دفاع مقدس می اندازد.

 من از طرف بچه های کنگره 60 از شما تشکر می کنم که با حضور و کمکهائی که کردید باعث دلگرمی بچه ها شدید.

  •  در بالابردن سطح نشاط اجتماعی ، اهداف کنگره 60 با اهداف ستاد تا چه اندازه همسو هستند؟

من از جناب آقای مهندس دژاکام تشکر دارم و در جلسه ای که ما با آقای سلامی و آقای امین دژاکام و آقای دهقانی داشتیم، عرض کردم که شما در قسمت توسعه مشارکتهای مردمی ، حرکتی کردید و فضائی را ایجاد کردید، و ستاد هم بدنبال همین امر است و ما در اینجا هستیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم، مهمترین دغدغه شما مسئله تثبیت زمین است و اینکه هزینه هایی که در سال های قبل کردید مجدداً تکرار نشود.

نکته بعدی و سیاستهای ستاد آگاه سازی مردم است، و این کار از طریق شما و سازمانهای مردم نهاد بایستی به انجام برسد.

ما تمام سمن ها را در فرمانداریها و شهرستانها در سطح کشور و استان معرفی کردیم و این تلاش و کوشش در حال طی کردن مراحل اداری است . نکته بعد اینکه ما به جناب آقای سلامی گفتیم ، سلام ما را به مهندس دژاکام برسانند و اینکه به ایشان بگویند که ما بایستی شهرستانها را هم فعال کنیم.

در امر بهبود یافته ها بایستی به مسئله سیگار هم توجه شود، چون ما انتظار داریم بحث سیگار هم حل شود، مردم باید بدانند کنگره ای وجود دارد که علاوه بر درمان اعتیاد ، در امر درمان سیگار هم فعالیت می کند.

نکته بعدی این است که اطلاع رسانی شما ضعیف است، که باخبر شدم که مسئله سایت و روابط عمومی شما به نحو خوبی فعال شده است.

شما در درون سازمانی کار می کنید و این را باید به بیرون گسترش بدهید تا مردم هم بتوانند استفاده کنند.

من از طرف بچه های کنگره 60 یک خواهش داشتم، با توجه به اینکه کنگره 60 و روش درمان کنگره 60 یک روش ایرانی است و توسط آقای مهندس ابداع شده است، استدعا دارم که همکاری ستاد با کنگره 60 خیلی بیشتر باشد و از این بابت بسیار سپاسگزاریم.

دوستان اطلاع دارند که ما از دو سال گذشته خیلی پافشاری کردیم که کنگره 60 را در استان معرفی کنیم و کنگره 60 را در استان بطور رسمی مطرح کردیم و در فرمانداری و شهرستانها مطرح شد که کنگره 60 بایستی خودش بیشتر بروز کند.

کنگره 60 بایستی نماینده های روابط عمومی شهرستانهای خودش را به ما معرفی کند، ما به فرمانداریها معرفی کردیم، کنگره 60 در جلسات استانی معرفی شدند، آقای عموزاد که نماینده کنگره 60 در استان هستند گفتیم که به ایشان وقت می دهیم که در برنامه های رادیوئی کنگره 60 را معرفی کنند.

ما 127 سمن مردم نهاد داریم، یکی از آنها شما هستید. جمع آوری و اقداماتی که در بخش اعتیاد می شود، هنوز هم می بینیم که در جامعه فراوان است.

شما 60درصد از فعالیت خودتان را انجام داده اید، روند شما با روند و شیوع اعتیاد کمی کند پیش می روید، بایستی گسترش بدهید، آموزشهای شما بیشتر بشود، مکان ثابت شما قرار شد که در گلوگاه ساختمانی ایجاد بشود و ما هم کمک می کنیم و کمک کردیم برای صدور مجوز و سند زمین.

ممنوع و سپاسگزاریم از مصاحبه شما 

 

مصاحبه: مسافر احسان جلیلیان

نگارنده: مسافر احمدشریفیان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .