English Version
English

آنجا که تو امروز ایستاده ای شخصی آرزویش را دارد !

  آنجا که تو امروز ایستاده ای شخصی آرزویش را دارد !

همان‌طور  که مستحضرید روزانه مطالب بسیاری در سایت کنگره 60 منعکس می‌گردد که افراد بسیاری اعم از مسافران و همسفران  و یا اشخاصی درجاهای دورافتاده با کنگره 60 آشنا و جهت درمان فرد مصرف‌کننده‌شان تماس گرفته و یا مراجعه می‌کنند.

و من به‌عنوان کسی که دستش را بر پلکان همین نردیان گرفت و از همین‌جا بالا آمد  می‌خواهم بیشتر به مقوله‌ی نوشتن در سایت و وبلاگ‌های کنگره بپردازم .

اعتقاد من بر این است که در کنگره 60 گره‌های ما از جایی و روزی باز می‌شود ؛کنگره 60 خوانی است که هرکدام در گوشه‌ای از آن می‌نشینیم و هرکس فراخور حالش از آن بهره می‌برد،برای درمان اصولی و صحیح باید پیوسته  آموزش دید  امواج هماره دررفت و آمد هستند و آنچه بردنی است با خود می‌برند من چه دارم و چه اندوخته‌ام برای حال خوش .

برای کشف دانش‌های نادیده و ناشناخته باید از خود سبقت بگیرم و باید در آموزش باشم و این تنها کافی نیست باید آنچه می‌آموزیم به دیگران اتصال دهیم  تا اجازه‌ی دسترسی به سطح دانش‌ها و علوم بالاتر پیدا کنیم.

هرکس به‌زعم خود حرفی برای زدن و کاری برای انجام دادن دارد حرفی که دیگری نباید بزند و کاری که شخصی دیگر هرگز نمی‌تواند انجام دهد،هرکس بهانه‌ای می‌کشدش به سجود و یا به پرواز می‌خواندش .

تصورم بر این است که هفته‌ی سایت به دو منظور در دستور جلسات گنجانده‌شده است یکی قدردانی و تشکر از مسئولان و خدمتگزاران سایت و دیگری پی بردن به اهمیت این موضوع و استفاده از منابع و مباحث موجود در سایت.

گاه عزیزی امکان حضور در شعب را ندارد و با دسترسی به سایت می‌تواند از اخیرترین اخبار و اطلاعات آگاهی یابد و به قوانین جدید پی ببرد ،ناگفته نماند که از طریق مقالات و تصاویر منعکس‌شده در سایت کنگره 60 پیام خود را به جهانیان می‌رسانیم که اعتیاد درمان  دارد.

آن‌قدر سایت کنگره 60 مهم است که جناب مهندس در سال‌های اخیر از آن به‌عنوان یک نمایندگی یادکرده‌اند و وبلاگ‌ها و سایت همانند شعب، قوانین مربوط به خود رادارند هر کس به هر شکل نمی‌تواند در آن فعالیت کند  و همانند شعب از قداست خاصی برخوردار است

و اما نوشتن ؛ در هر سر یک اندیشه است و وقتی مطالب مختلف را می‌خوانیم از افکار و اندیشه‌های دیگران بهره می‌بریم و بعد با توجه به عقل خود به نتیجه می‌رسیم  و اما مزیت دیگر وقتی مطالب دیگران را می‌خوانیم  و یا مطلب را می‌نویسیم گره‌های خودمان نیز باز می‌شود.

شما دوست عزیز مهم نیست در چه جایگاهی باشی ؛ سفر اولی باشی یا سفر دومی کمک راهنما باشی یا 10 سال از رهایی شما گذشته باشد  در هر جای سفر که باشی باز یک نفر هست که یک‌ قدم از شما عقب‌تر است و محتاج نگاه شماست آنجا که شما امروز ایستاده‌ای  شخصی آرزویش  را دارد پس بشتاب به یاری دستانش.

بدآن‌که  اگر نگاه تو ،خدمت تو و افکار و اندیشه‌ی تو تنها یک نفر و یک نفر را حرکت دهد کافی است حتی اگر نتوانی خوب بنگاری همین‌که رهاشده‌ای و به دل اعتیاد رفته‌ای و از آن عبور کرده‌ای ارزشمند است همین حس را به دیگری بیاموز؛بنویس ،صحبت کن ،طرح بزن، خط بکش و فریاد بزن قطعاً کسی هست از جنس تو که حرفت را می فهد  آنچه برای تو تکراری است و امری عادی برای او شفابخش است بیاموز و بیاویز به عطر خوش زهرایی به قول شاعر:خوش به حال گیاهآن‌که عاشق نورند و دست منبسط نور بر سر آن‌هاست.

باور کنید من و مسافرم و همه‌ی مسافران و همسفران رهایی خود را مدیون و مرهون قدم‌های استوار خویشیم و بس.فرمان رهایی صادر نمی‌شود مگر آن‌که تو بخواهی و در زمان تا می‌توانی بیاموزی و به زمان ارزش بدهی اما بدان تا آنچه  آموختی به دیگری انتقال ندهی جزئی از تو نخواهد شد.

شنیده‌اید بارها شنیده‌اید که شکر نعمت نعمتت افزون کند  کفر نعمت از کفت بیرون کند و شکرگزار بودن تنها به زبان نیست همین‌که در تلاشم که انسان بهتری باشم همسری بهتر فرزندی بهتر پدر یا مادر بهتری معلم بهتر مرزبان و یا راهنمای بهتری ... همه‌ی این‌ها یعنی قدر آنچه را که دارم  می‌دانم ،حد  خود را می‌دانم و به آنچه دارم ارج می‌نهم و برای بهتر  شدن و ارتقا خود تلاش می‌کنم و متعاقباً آنچه را که دارم  برای خدمت به نوع بشر و در جهت خیر و صلح به کار می‌بندم(کاری که در کنگره 60 به‌عنوان خدمت انجام می‌دهیم ) یعنی من انسان شاکری هستم  و بدین ترتیب هرلحظه به من اضافه می‌شود

امیدوارم توانسته باشم به اهمیت سایت و خدمت در آن و امر نوشتن به‌خوبی پرداخته باشم ،من مفتخرم به‌عنوان  عضو کوچکی از کنگره 60 خود را نویسنده این مجموعه‌ی بزرگ معرفی کنم و بگویم که من از خدمت در سایت کنگره 60  نیز به حال خوش رسیده‌ام و باز بر خود لازم می‌دانم که بگویم که نوشتن قدم‌های من را که روزی آهسته بود پیوسته  کرد و قوت داد و مرا به  جایگاه‌های خدمتی دیگر رهنمون کرد

جا دارد که این هفته را به‌تمامی خدمتگزاران  عزیز در عرصه‌ی سایت تبریک بگویم و بابت زحماتشان مراتب تقدیر و تشکر خود را برسانم .

و در آخر:

همه‌شب نمازخواندن همه روز روزه گرفتن       همه‌ساله از پی حج سفر حجاز کردن ، زمدینه تا به کعبه ....

به خدا قسم که کَس را ثمر آن‌قدر نبخشد             که به روی ناامیدی دربسته باز کردن

با احترام همسفر آمنه ضیاء

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .