English Version
English

لاینحل نیست ؛ پنجمین سال رهایی مسافر حسین شعبانی

لاینحل نیست  ؛ پنجمین سال رهایی مسافر حسین شعبانی
جلسه سیزدهم از دور چهارم کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60 تمایندگی قم روزهای پنج شنبه مورخ 94/05/08 با دستور جلسه ازسایت کنگره چگونه استفاده می کنم(هفته سایت) با استادی آقای علی خدامی و نگهبانی آقای مجتبی حائری نیا و دبیری قای ابوالفضل یزدیان رأس ساعت 17 آغاز بکار نمود.در ادامه پنجمین سال رهایی و آزاد مردی آقای حسین شعبانی را جشن گرفتیم.

 
خلاصه سخنان استاذ:

ما در طول 52 هفته سال 52 دستور جلسه داریم و این بخشی از محتوی آموزشی برای مسافران کنگره 60 است که در درمان بیماری اعتیاد آن‌ها بسیار تأثیرگذار است.کسانی موفق به درمان اعتیاد می‌شوند که در این جهت درست آموزش بگیرند.

تمام دستور جلسات مرتبط با درمان ما می‌باشد.آیا بین این دستور جلسه و درمان اعتیاد رابطه‌ای هست؟همان‌طور که می‌دانید کنگره 60 یک سازمان مردم‌نهاد است که در حوزه اعتیاد در حال فعالیت است.به‌جرئت می‌توان گفت کنگره 60 جزء معدود سازمان‌های مردم‌نهاد است که در این سطح بالا در فضای مجازی در حال اطلاع‌رسانی است.سایت کنگره در روز حدود 30 هزار نفر بازدیدکننده دارد که از تمام نقاط دنیا مثل آمریکا، کانادا ،انگلیس ،خاورمیانه، استرالیا و... بازدیدکننده دارد.سایت کنگره 60 به‌عنوان یک مرجع درزمینهٔ اعتیاد شناخته می شور.چند روز پیش در شبکه 4 برنامه‌ای به نام آب‌وآتش پخش شد که در مورد مواد مخدر بود و یک مقاله درباره تریاک ارائه شد که دقیقاً از روی سایت کنگره 60 به‌دست‌آمده بود.

 


کنگره 60 چگونه به این جایگاه رسیده.تمام‌کارهای سایت کنگره توسط اعضای کنگره 60 انجام‌شده از طراحی سایت گرفته تا مقاله‌نویسی،وبلاگ نویسی و... .حالا وظیفه ما چیست؟تک‌تک ما وظیفه‌داریم از سایت کنگره 60 به‌عنوان یک پایگاه اطلاع‌رسانی حداقل روزی یک‌بار دیدن کنیم.ما با مراجعه به سایت کنگره هم از فعالیت دیگر شعب کنگره 60 آگاه می‌شویم و هم از منابع آموزشی این سایت استفاده می‌کنیم.با این کار ما متوجه نقاط ضعف و قوت خود می‌شویم،ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.هر نمایندگی اگر حضورش در سایت کم‌رنگ باشد مطمئناً در انجام وظایفش ضعیف است و این‌یک نقطه‌ضعف به‌حساب می‌آید و هر نمایندگی که حضورش در سایت پررنگ باشد حتماً در انجام وظایفش قوی‌تر عمل خواهد کرد.
اما مسئله بعد امروز پنجمین سال رهایی آقای حسین شعبانی کمک راهنمای محترم نمایندگی قم است.تولد همیشه یک پیام عمومی دارد و یک پیام خصوصی.پیام عمومی آن این است که یک شخص توانسته با درمان شدن در کنگره 60 به دیگر مصرف‌کنندگان مواد مخدر و یا تمام جامعه بگوید که اعتیاد دیگر یک مسئله لاینحل نیست و قابل‌درمان است.اما پیام خصوصی این جشن که مربوط به خود شخص می‌شود،حسین با مصرف شیشه وارد کنگره شد و بعد از درمان اعتیادش در امتحانات کمک راهنمایی شرکت کرد و توانست در دو امتحان سخت فنی و جهان‌بینی  قبول شود و شال نارنجی کمک راهنمایی بگیرد لژیون تشکیل بدهد،شاگرد بگیرد،شاگردانش را به رهایی برساند همین‌طور سابقه چند دوره مرزبانی را دارد.



 

این‌ها کارهای کوچکی نیست و وقتی این کارها را در کنار هم قرار می‌دهیم می‌بینیم انجام این کارها،کار هرکسی نیست،و این جای خوشحالی زیاد دارد،آقای حسین شعبانی یکی از خدمت گذاران واقعی کنگره 60 است و همه او را دوست دارند و شخصیت قابل احترامی دارند و این امر به خاطر عملکرد ایشان است عملکرد ما و خدمت ما در این‌گونه مراسم خود را نشان می‌دهد.من امروز را صمیمانه به حسین شعبانی،همسفر محترم ایشان و اعضای نمایندگی قم تبریک عرض می‌کنم.

 




 آرزوی دوم آقای شعبانی :

امیدوارم که نمایندگی قم یک مکان و جایی از خودش داشته باشد.



مشارکت آقای شعبانی :

تشکر می‌کنم از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تشکر می‌کنم از آقای خدامی راهنمای عزیزم تشکر می‌کنم آقای خدامی سکوتشان هم برای من آموزش بوده حتی برجک زدن و تحویل نگرفتن شان هم برای من آموزش بوده و فکر می‌کنم سخت‌ترین تنبیه باشد برای یک رهجو باشد و از ایشان خیلی متشکرم من یک همسفر داشتم و دارم و خواهم داشت آقای عباس آقایی ، ایشان هم دوست عزیز من هست هم برادر من هستند . خیلی خیلی به من کمک  کرده که من تا الآن به این جایگاه برسم از ایشان و همسفر محترمشان تشکر می‌کنم . از خانواده‌ام تشکر می‌کنم از همسفر جدیدم تشکر می‌کنم که به‌تازگی با من و کنگره آشنا شده است و امیدوارم بتوانم آن چیزی که در ذهنشان هست برایشان انجام بدهم و حتماً این اتفاق می‌افتد چون ایمان‌دارم و بتوانم مسافر خوبی برای ایشان باشم .


 

آقای مهندس می‌گویند ما برای اینکه سفر خوبی داشته باشیم باید همسفر خوبی انتخاب کنیم و در این سفر از اولین روزی که در لژیون آقای خدامی قرار گرفتم و تا به امروز هم‌سفرانی من را همراهی کردند که من به آن‌ها می‌بالم و به آن‌ها افتخار می‌کنم . از تمام عزیزان مسافران و همسفران نمایندگی قم ، مرزبان‌ها و اعضای لژیونم تشکر می‌کنم چون اگر حسین شعبانی پیشرفت می‌کند تنها نیست و با کمک شما عزیزان است .

 


مشارکت همسفر آقای شعبانی :

من خدا را شکر می‌کنم که اینجا هستم و برای اولین بار است که به کنگره می‌آیم و مصادف شده با تولد پنج‌سالگی حسین . از آقای مهندس تشکر می‌کنم از آقای خدامی خیلی تشکر می‌کنم . من تا قبل از آشنایی با حسین در مورد کنگره 60 هیچ‌چیز نمی‌دانستم و اولین جلسه آشنایی من با حسین فقط در مورد کنگره 60 گذشت و هیچ صحبت دیگری نداشتیم درصورتی‌که من رفته بودم که در همان جلسه به ایشان جواب نه بدهم چون فکر می‌کردم حسین هم مثل خیلی‌ها که مواد مخدر را ترک می‌کنند است و فرق بین درمان و ترک را نمی‌دانستم و در همان جلسه متوجه شدم ایشان همان کسی هستند که من می‌خواهم و خانواده من هم همان اول و بدون تحقیق در مورد ایشان جواب مثبت دادند و خدا را شکر می‌کنم که در این جایگاه هستم و از همه شما تشکر می‌کنم .

 

عکاس : حسن رحمانی

تهیه گزارش : حسن رحمانی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .