English Version
English

تسخیر در سفر دوم

تسخیر در سفر دوم

بنام خدا

از زمانی که فرد مصرف‌کننده وارد کنگره شده و قدم درراه خروج از تاریکی‌ها برمی‌دارد، شیطان و نیروهای منفی لحظه‌ای او را رها نمی‌کنند و به هر طریقی سعی دارند، وی را به تاریکی‌ها برگردانند. در سفر اول دام‌های فراوانی برای مسافر می‌گستراند و به اشکال مختلف و زیبا و گاها دلسوزانه وارد فکر و اندیشه‌ی فرد می‌شود و چه بسیار کسانی که تسلیم او می‌شوند و راه بازگشت به تاریکی‌ها را برمی‌گزینند.

زمانی که فرد مصرف‌کننده از بند مواد مخدر رهاشده و وارد سفر دوم شد، شیطان و نیروهای منفی باقدرت بیشتری وارد عمل می‌شوند و در سفر دوم بحث تسخیر پیش می‌آید. کلمه تسخیر به معنی اشغال کردن و به دست آوردن است. تسخیر برای کسانی که به سفر دوم می‌رسند، همان کاری را با انسان می‌کند که مواد انجام می‌دهد (به همین دلیل سفر دوم هم سخت و هم سهل است، هرچه در سفر اول دانایی بیشتر کسب‌شده و تزکیه و پالایش بیشتری انجام‌گرفته باشد سفر دوم راحت‌تر خواهد بود)

تسخیر؛ گاه توسط یک عامل بیرونی انجام می‌پذیرد، مثلا ممکن است بعد از سفر اول یک دوست قدیمی پیدا شود و به ما پیشنهاد شراکت در یک کار ضدارزشی ولی پردرآمد کند و چون معمولا افراد مصرف‌کننده در زمان مصرف ضررهای مالی زیادی کرده‌اند، ممکن است وارد این بازی شوند و این دروازه‌ی ورود به تاریکی‌هاست.

اما ازآنجایی‌که عمدتاً نیروهای منفی از درون به انسان حمله می‌کنند، تسخیر عمدتا در درون انسان انجام می‌پذیرد. حس‌های منفی مثل ترس، ناامیدی، منیت بر ما مسخر می‌شوند و موانعی را در سر راه سفر دوم به وجود می‌آورند. این حس‌ها در ظاهر قابل‌رؤیت نیستند اما باعث سخت شدن سفر دوم می‌شوند. مشکل اصلی یک سفر دومی، عدم آشنایی با صور پنهان است و همین عدم شناخت این سفر را سخت و حساس می‌کند.

ترس: زمانی که مسافر وارد سفر دوم می‌شود، ممکن است ترس از آینده بر او غلبه کند، چراکه در زمان مصرف حس‌های انسان بسته بوده و درک درستی از پیرامون خود ندارد، اما با باز شدن حس، ممکن است این نوع ترس به سراغ انسان بیاید.

ناامیدی: اکثر مصرف‌کنندگان تصور می‌کنند با پایان سفر اول اتفاق خارق‌العاده‌ای در زندگی آن‌ها رخ خواهد داد و مثلا ظرف مدت کوتاهی کمبودهای مالی، عاطفی، تحصیلی، کاری و... آن‌ها برطرف می‌شود، اما زمانی که وارد سفر دوم شد و این اتفاق‌ها برای او نیفتد ممکن است ناامیدی به سراغ او آید؛ اما او باید بداند که بزرگ‌ترین اتفاق زندگی‌اش که همان بسته‌شده پرونده مواد مخدر است برای او اتفاق افتاده و سایر موارد را باید با صبر و تحمل و زحمت، آرام‌آرام کسب کند.

منیت: گاها فرد مصرف‌کننده پس از قطع مواد و با توجه به بازگشت یک سری نیروها به او ممکن است خود را با اطرافیان (خصوصاً مصرف‌کننده‌ها) قیاس کند و همین قیاس باعث شود خود را بالاتر از آن‌ها بداند و دچار منیت شود و انسانی که منیت دارد خود توسط خودش ضربه‌فنی می‌شود.

حس‌های گفته‌شده به شکل‌های گوناگون در سفر دوم خود را بروز و نشان می‌دهند؛ اما بهترین راه برای مقابله و غلبه بر آن‌ها؛ شناخت آن‌ها، افزایش دانایی (تفکر، تجربه، آموزش) و پیروی از فرمان‌ها است.

شاد و پیروز باشید

نویسنده: حمید تاج

لژیون: آقای علی نورعلی

منبع: وبلاگ نمایندگی سعادت آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .