English Version
English

اولویت اصلی

اولویت اصلی

 

موضوعاتی که در غالب دستور جلسه در کنگره 60 مورد تبادل نظر گفت و شنود قرار می گیرند موضوعاتی هستند در ارتباط نزدیک با بیماری اعتیاد و در مان آن و هر دستور جلسه یک قطعه از پازل درمان را برای ما مشخص و روشن میکند.

دستور جلسه این هفته: (کار، تحصیل و قدرت) می‌باشد و منظور از طرح این دستور جلسه شکافتن  شیوهای کاسبی و اقتصادی و مطرح کردن روش‌های موفق . راهکارها و فرمول‌های اقتصادی و علمی نیست بلکه برسی این موضوعات  و پی بردن به اهمیت ارتباط آن‌ها با وضعیت مصرف‌کننده مواد در پرسه درمان اعتیاد و رهایی است . یعنی می‌خواهیم بدانیم شخصی که برای درمان بیماری اعتیاد خود اقدام نموده و خواهان رهایی از آن است چه دیدگاهی باید درزمینهٔ کار و تحصیل داشته باشد تا بتواند یک تعادل نسبی بین آن‌ها برقرار کند نه اینکه آن‌ها را حذف کند .

کسانی که تجربه ترک‌های قبلی رادارند شاید بر این نظر باشند که برای درمان باید استراحت کرد یا اینکه در خانه یا جای دیگری بستری شد و هیچ کاری نکرد تا اوضاع خوب شود .

بعضی‌اوقات از شدت خماری استراحت هم نمی‌توان کرد . ولی در روش دی اس تی این‌گونه نیست و نیاز به هیچ‌گونه استراحت و بستری شدنی نیست و شخص در تمام مدت سفر خود می‌تواند در جامعه مانند یک شخص عادی زندگی و کار کند .بدون اینکه خلل خاصی درروند زندگی او ایجاد شود . و در خیلی از موارد روال کار وزندگی در همان سفر اول بهتر هم می‌شود . زیرا که به یک تعادل نسبی می‌رسد .

در این روش (دی اس تی ) هیچ‌گونه نیازی به مصرف قرص یا داروی شیمیایی و حتی داروهای تقویتی و ویتامین نیست و هیچ‌گونه رژیم غذایی وجود ندارد . البته در موارد خاص و آن‌هم به توصیه راهنما شاید این اتفاق برای مدتی بی افتد . که شخص کار خود را تعطیل نماید  یا کسانی که کار سنگین و طولانی دارند و این کار به برنامه و حضور مسافر در کنگره صدمه می‌زند ولی در حالت کلی چیزی به‌عنوان اینکه سفر اولی در دوره درمان خود نباید کار کند در کنگره وجود ندارد.

اما موضوع مهم در کنگره این است که یک سفر اولی باید اولویت اصلی زندگی خود را بر مبنای درمان در کنگره بگذارد و کار و زندگی در مرحله بعدی قرار بگیرد . اینکه درمان شخص تحت تأثیر کار قرار بگیرد اشتباه است . اینکه به دلیل و بهانه کار وزندگی شخصی به جلسات نیاید یا در لژیون حضور نداشته باشد

این کار دقیقاً مثل یک ضد ارزش و یا یک شیطان عمل می‌کند و مطمئناً  این شخص نمی‌تواند به درمان برسد زیرا بدون حضور در جلسات و لژیون  هیچ‌گونه امیدی برای درمان وجود نخواهد داشت . و شخص به‌مرورزمان از مسیر خود خارج‌شده و از کنگره می‌رود . یک مسافر سفر اولی باید تمام زمان و وقت خود را بر اساس زمان و وقت کنگره و جلسات تنظیم کند و حضور در لژیون و جلسات در الویت زندگی او قرار گیرد تا بتواند با لطف خدا به رهایی برسد .

اگر غیرازاین باشد رهایی و درمان آن فرد امکان‌پذیر نخواهد بود . کسی که بتواند اعتیاد خود را درمان کند قطعاً خواهد توانست از عهده اداره زندگی خود نیز برآید . مطمئناً می‌تواند پایه‌های مالی خود را آن‌قدر محکم کند که تهیه مایحتاج زندگی برای او باعث مشغله فکری و معضل نشود و این کار موجب آرامش در زندگی او خواهد شد .

بسیاری از افراد وجود داشتند که در هنگام ورود به کنگره بیکار بوده‌اند و محتاج هزینه‌های روزانه ولی وقتی رها شدند یا در طول سفر خود دارای شغل شدند و در طول سفر کم‌کم به تعادل نسبی رسیدند و توانستند از عهده مسئولیت‌ها و کارهای خودشان برآیند .

کنگره 60 معتقد است که درمان فوق ترک است و تعادل فوق درمان و یکی از نشانه‌های تعادل ، تعادل برقرار کردن میان جوانب مختلف زندگی است مانند کار، زندگی، آموزش، تحصیل، خدمت و تفریح . تحصیل علم در هر زمان و هر مرحله از زندگی که باشد دارای اهمیت و ارزش است و هیچ‌گاه برای رسیدن به علم دیر نیست . ادامه تحصیل در میان افرادی که سفر می‌کنند خیلی زیاد اتفاق می‌افتد زیرا تازه شخص با آموزش‌هایی که در کنگره60 می‌گیرد متوجه اهمیت نقش علم و دانش در زندگی می‌شود .

ناگفته نماند که برای به انجام رساندن هر کاری در مرحله اول نیاز به آموزش در آموزش در آن زمینه به‌خصوص وجود دارد همان‌طوری که یک شخص که وارد کنگره می‌شود باید آموزش‌های جهان‌بینی ببیند تا به رهایی برسد برای هرگونه فعالیت اقتصادی و کاری نیز اولین قدم داشتن آگاهی و آموزش در آن موضوع است که بدون آن هیچ‌گونه موفقیتی حاصل نمی‌شود هر کس باید درزمینهٔ کاری خودش به‌روز باشد یعنی هرروز علم کار خود را به‌روز و جدید کند در مسیر پیشرفت قرار بگیرد

پس آموزش در دل تحصیل نهفته است و بدون آن حرکت روبه‌جلو غیرممکن استوکسانی که در این دو زمینه کار و تحصیل و آموزش توانستند اعتدال برقرار کنند و روبه‌جلو حرکت کنند دارای قدرتی می‌شوند که در هرلحظه قدرت اختیاردارند که از کدام استفاده کنند و هیچ‌گاه اسیر هیچ‌یک نیستند و آن خود شخص است که انتخاب می‌کند

و این یعنی قدرت واقعی  که در سایه  حرکت در مسیر درست و برقراری اعتدال و جلوگیری از افراط‌وتفریط در هر زمینه‌ای به وجود می‌آید.

انشا الله همگی بتوانیم در تمام زمینه‌ها قدرت انتخاب داشته باشیم .

کمک راهنما مسافر مجید لطفی

نگارنده: مسافر رضا صوفیانی

عکاس: مسافر میلاد

منبع: نمایندگی کرج

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .