English Version
English

وادی یازدهم و تاثیر آن روی من

 وادی یازدهم و تاثیر آن روی من

وادی یازدهم و تاثیر آن روی من

یک هفته فرصت داریم تا وادی یازدهم را موشکافانه مطالعه کنیم، راجع مفاهیم آن خوب تفکر کنیم و سعی کنیم تاثیراتی را که این وادی روی زندگی و دیدگاهمان گذاشته را جستجو و پیدا کنیم. یک هفته در تمامی کارگاه های آموزشی کنگره 60، وادی یازدهم بصورت جامع آموزش داده می شود، این یعنی ضلع آموزش در مثلث دانایی. شخص با مطالعه و تفکر ضلع تفکر را گسترش می دهد. و با یافتن تاثیراتش روی خود و افزایش تاثیرات در زندگیش، باعث می شود ضلع تجربه رشد کند.

بدین ترتیب می تواند از مثلث دانایی که در این هفته آموزشی در پیش رویش قرار گرفته است، با موفقیت عبور کند و این امر مستلزم شرکت در تمامی جلسات است. برای درک وادی، قدم اول درک کلمه به کلمه و کامل عبارت و تیتر وادی است که می گوید: چشمه های جوشان و رودهای خروشان همه به بحر و اقیانوس می رسند. شرط لازم برای جاری شدن چیزی و بوجود آمدن جریان، وجود یک منبع جریان است. برای مثال می توان در لامپی جریان الکتریکی برقرار و آن را روشن نمود، بدون اتصال آن به منبعی مثل باتری یا برق شهر؟ پس شرط اول برای اینکه در طبیعت هرچیزی بخواهد جاری باشد و جریان داشته باشد این است که منبعش وجود داشته باشد و این منبع فعال باشد.

چشمه که همان منبع ماست، اگر خشک شده باشد می تواند رودخانه ای ایجاد کند؟ باتری اگر خالی باشد می تواند چراغی را روشن کند؟

پس نتیجه می گیریم چشمه باید از نوع چشمه جوشان باشد و از خودش جوشش داشته باشد. اگر در طبیعت بنگریم، خواهیم دید که محال است چشمه ای جوشان پیدا کنیم که در ادامه باعث بوجود آمدن رودی خروشان و پرآب نشده باشد. لازمه ایجاد رودهای خروشان، چشمه های جوشان است.

مقصد این رودهای خروشان کجاست؟ در نهایت همه به بحر و اقیانوس می رسند. بعد از اینکه مفهوم عبارت وادی مشخص شد، مرحله بعدی درک آن است. منظور از چشمه و رود و بحر چیست؟ انسان یک ظرف است. یک جام که در طول حیاتش مدام پر و خالی می شود. چیزی که این ظرف را پر و خالی می کند همان انرژی است. همانطور که در صور آشکار همه برای گذران زندگی به دنبال پول هستند، در صور پنهان هم تلاش برای بدست آوردن انرژی هیچگاه قطع نمی شود.

پس انسان می تواند در کائنات نقش خود را بصورت یک منبع انرژی ایفا کند که مدام کم یا زیاد می شود. این چشمه همیشه پر آب و خروشان نیست. گاهی خروشان، گاهی کم آب و گاهی کاملا خشک می شود. حال چه چیزی در پر آبی یا کم آبی این چشمه، حرف اول را می زند؟ اعمال وی. اعمال و کارهایی که یک شخص در زندگی روزمره انجام می دهد نقش بزرگی در عملکرد این چشمه دارند. کارهای ضدارزشی و بی ایمانی باعث کم آبی و کارهای ارزشی و ایمان داشتن به قدرت مطلق باعث پرآبی آن می شود. درمان فوق ترک، و تعادل فوق درمان است. یعنی با تلاش و کوشش و تزکیه و پالایش های مداوم بتوانیم تعادل را در تمام سطوح زندگی برقرار کنیم که این امر در نهایت باعث می شود چشمه وجودمان هیچگاه خشک نشده و همیشه پرخروش باشد.

زمانی که توانستیم چشمه ای جوشان داشته باشیم، رودهای خروشانی از وجودمان جاری می شود. منظور این است که جریان زندگی بخش حیات دیگر به خودم تعلق ندارد و آن را به اطرافیان هم می بخشم. انرژی که از کائنات دریافت می کنم مختص خودم نمی شود و شامل حال دیگران هم می شود. رودهای خشک زیادی، با این بخشش پرآب می شوند و این رودها خود چشمه های خشکی را پر آب می کنند. تمام این سیستم جاری شده و با سفر و گذشتن از فراز و نشیب های بسیار در نهایت به دریا سرازیر می شوند، به منبع اولیه و لایتناهی انرژی. آن شخص دیگر یک ظرف نیست. خود تبدیل به انرژی می شود. چیزی که یک عمر در تلاش به دنبال مقدار ناچیزی از آن بود اینک در آن غرق می شود. و این یعنی بهشت موعود. هم خودش توانسته است به آن برسد هم افراد بیشمار دیگری. این امر زمانی حاصل شد که حاضر شد از وجودش ببخشد. بدون چشمداشتی به همه ببخشد مانند خورشیدی که در تابیدن به همه چیز و همه کس می تابد و برایش زبان، نژاد و رنگ پوست فرقی ندارد.

یکی از تاثیراتی که این وادی در جهانبینی من داشت این بود که یک سوال را در ذهنم زنده کرد. می خواهی به بحر و اقیانوس برسی؟ بله می خواهم و شرطش این است که ابتدا چشمه وجودم را که با مصرف مواد مخدر و انجام کارهای ضدارزشی و خارج شدن از صراط مستقیم، به چشمه ای خشک و تهی از هرگونه آبی تبدیل شده است، را با سفر منظم و تفکر حساب شده طی 11 ماه با روشی تدریجی پرآب کنم. وقتی توانستم با موفقیت خودم را از نو بسازم، مرحله دوم که بسیار مهم است و همان سفر دوم محسوب می شود، آغاز می شود. اینک باید ببخشم. اگر تاکنون می گرفتم، و این گرفتن ها باعث خشک شدن وجودم شده بود، اینک عمل عکس آن را انجام داده و ببخشم. عاشقانه در این مسیر خدمت کنم و ایمان داشته باشم که وعده خداوند دروغ نیست و اگر ذره ای عمل خیر انجام دهم، این عمل بی نتیجه نخواهد ماند. کنگره 60 زمین است.

زمین و بستری است که در آن چشمه های جوشان و رودهای خروشان زیادی شکل گرفته و این شکل گرفتن ها تا ابد ادامه خواهد داشت. آن هایی که لطف خداوند شامل حالشان شده، هستند و حضور دارند و همگام با این جریان حیات بخش زندگی حرکت و خدمت می کنند ایمان داشته باشند که جایگاهشان بحر و اقیانوس و رسیدن به حال خوش است. تاثیر دیگر این وادی در من این بود که در ذهن و قلبم نقطه روشنی از جنس امید، آشکار ساخت. به من آموخت رودی که جاری می شود بدون هیچ ترسی از موانع و پیچ و خم و فراز و نشیب های مسیر سفر، با قدرت به راه خود ادامه می دهد چون ایمان دارد در پایان این مسیر و با تحمل سختی ها و عبور از موانع چیزی که در انتظارش است، فراتر از چیزی است که در کلام بگنجد. باشد که در این مسیر مستدام و پایدار باشیم

با احترام، کمک راهنما سینا مخلصی از نمایندگی حکیم هیدجی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .