English Version
English

اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به یک باور تبدیل شود

 اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به یک باور تبدیل شود

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید در بدنه مدیریتی و سیاست گذاری کشور به یک باور تبدیل شود.

حسن موسوی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: تحقق اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیازمند بستر سازی برای اعتماد و مشارکت مردم است ، باید در مورد انواع مواد مخدر و روان‌گردان‌ها، عوارض، خطرات، عواقب و حتی کشنده بودن آنها با مردم رو راست بود و در این زمینه شفاف صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه ضروریست از همه ظرفیت های کشور برای کنترل مواد مخدر استفاده کرد، ادامه داد: موضوع مقابله با اعتیاد، کنترل و درمان آن راه درازی در پیش دارد و در کوتاه مدت نمی توان نتایج مناسبی را گرفت، باید در این زمینه هوشمندانه و با دانش بیشتر عمل کرد.

موسوی، افزایش دانش مدیران و سیاست گذاران مواد مخدر را برای تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر مهم دانست و اضافه کرد: سیاست‌گذاران این حوزه باید از مدیران اجتماعی ، کارشناسان و صاحبنظران نیز برای تحقق این رویکرد کمک بگیرند.

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با بیان اینکه نباید به موضوع اعتیاد بصورت جزیزه ای نگاه کرد، گفت : این حوزه ، حوزه های دیگر نیز تحت تاثیر قرار می دهد و نگاه جزیره ای در حوزه مواد مخدر به عام خود نگاهی است که محکوم به شکست بوده و بر شرایط کلان جامعه را نیز تاثیر می گذارد.

موسوی افزود: بالا بردن نشاط اجتماعی ، استفاده از ظرفیت های تشکل‌ها و نهادهای مدنی بصورت محله ای و محله ور با رویکرد اجتماع محور، استمرار در اجرای برنامه پیشگیری و دادن اطلاعات درست و به موقع به مردم به منظور جلب اعتماد آنان از مهمترین برنامه هایی است که باید در راس اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که رویکرد انتظامی، امنیتی و قهری در حوزه مواد مخدر حاکم باشد رویکرد اجتماعی شدن در حد حرف باقی می ماند، این مسئله موضوع جدیدی نیست که در دو سال اخیر مطرح شده باشد، بلکه مقابله با اعتیاد بیش از یک دهه در کشور سابقه دارد و با باید بر رویکرد جامعه و اشتغال بر محور حاکم باشد.

موسوی با اشاره به اینکه انتخاب وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را هوشمندانه دانست و اظهار داشت: اما تفکر انتظامی وبرخورد قهری بر این رویکرد غالب است ، برای جلوگیری از این تفکر، باید از ظرفیت های پیشگیری بیشتر استفاده شود.

منبع خبر: روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر94.04.13 

 

 

 

 

 

 

گزارشگر کنگره60:  حسین گورنگی

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .