English Version
English

آمادگی مجلس جهت رفع خلاء‌های قانونی جامعه پذیر کردن معتادان بهبود یافته

 آمادگی مجلس جهت رفع خلاء‌های قانونی جامعه پذیر کردن معتادان بهبود یافته

یک نماینده مجلس با بيان اينكه دولت باید خلاءهای قانونی که در خصوص جامعه پذیر کردن معتادان بهبود یافته وجود دارد را به مجلس ارائه دهد، گفت: نمایندگان جهت رفع این مشکلات ‏و بررسی آن آمادگی دارند.‏

عباس زارع زاده مهریزی در گفت‌وگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر اظهارداشت: با توجه به اینکه موضوع مواد مخدر در جامعه کنونی تبدیل به امری فراگیر شده است و خانواده‌های زیادی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم درگیر ساخته باید همه دست در دست یکدیگر داده و در راستای دفع این بلایای خانمانسوز اقدام کنیم.

وی با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ‌سازی در امر پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به نوعی فراگیر شدن امر به معروف و نهی از منکر در این زمینه است که قطعا اجرای هرچه بهتر آن در پیشگیری از اعتیاد بسیار موثر است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: ما در مجلس در راستای تدوین قوانین، راهکار اجرایی و عملی مبارزه با مواد مخدر را فراهم می‌سازیم و سعی کرده در راستای فراگیر شدن مبارزه با مواد مخدر همکاری‌های لازم را به عمل آوریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه توسعه کمپ‌های ترک اعتیاد و تقویت سازمان‌های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر امری مهم به شمار می‌رود، در رابطه با ارتباط کمبود شادی و مصرف انواع روانگردان‌‌ها گفت: باید جوانان هیجانات درونی آنها تخلیه شود و شادابی لازم و ایجاد فضای شاد را باید در برنامه ریزی‌ها مورد توجه قرار دهیم تا انرژی درونی جوانان را اقناع سازیم.

مهریزی با اشاره به اینکه امروزه شبکه‌های اجتماعی و انواع برنامه‌های موبایلی جوانان و نوجوانان ما را محصور کرده است، افزود: باید به سمت ورزشی شدن جامعه و فعال کردن فضاهای جمعی پیش رویم. این مساله در مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد بسیار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه وزارت ورزش و جوانان در میان وزارتخانه‌ها از کمترین اعتبارات برخوردار است و ضعیف‌ترین وزارتخانه در دولت است. نبود کادر صحیح نیز در این میان گره دیگری بر مشکلات زده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: معتقدم وزارت جوانان باید از ورزش جدا باشد تا مشکلت جوانان را با جامعیت بهتری بتوانند حل کنند. مشکلات جوانان در ازدواج، تامین معیشت زندگی و اشتغال از مهمترین موضوعات پیش روی این وزارتخانه است که همه این موارد رفع آن در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد حائز اهمیت است.

مهریزی با اشاره به اینکه مظلومترین قشر جامعه ما جوانان هستند، افزود: متاسفانه این افراد به اندازه کافی در کشور مورد حمایت قرار نگرفته‌اند و زمانی که به حال خود رها شوند، دشمن از این فرصت استفاده کرده و جهت پیش برد اهداف خود از آنان را بهره‌برداری می‌کند.

این نماینده مجلس در مورد وضعیت معتادان بهبود یافته گفت: این افراد باید بازیافت شخصیتی شوند. سرخوردگی معتادان بهبود یافته و خانواده معتادان سبب بازگشت مجدد آنها به چرخه اعتیاد شده است. دولت باید خلاءهای قانونی که در این رابطه وجود دارد را به مجلس ارائه دهد و نمایندگان نیز جهت رفع این مشکلات و بررسی آن آمادگی دارند.

مهریزی با تاکید بر اینکه برنامه‌های رسانه ملی شاد و جذاب نیست و برنامه‌ها به صورت سلیقه برخی به نمایش گذاشته می‌شود، تصریح کرد: اکثر برنامه‌های صدا و سیما تبدیل به تریبون و میزهای کنفرانس شده که جذابیتی برای جوانان ندارد. این مساله آنها را به سمت رسانه‌های بیگانه و برنامه‌های ماهواره‌ای کشانده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور خاطر نشان کرد: باید همه بسترهای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد را شناخت و جهت رفع آن اقدام کرد. تنها با شعاری عمل کردن مشکلات رفع نمی‌شود بلکه این موضوع نیاز به همت جهادی مشئولان و اهتمام جدی آنان همچنان ارتقاء آگاهی خانواده‌ها و جوانان دارد.

منبع خبر: روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر 94.04.07

 

 

 

 

 

گزارشگر کنگره60:  حسین گورنگی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .