English Version
English

سخنان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در همایش بزرگ رهایافتگان کنگره 60 - اصفهان

سخنان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در همایش بزرگ رهایافتگان کنگره 60 - اصفهان

10 درصد مراکز درمان اعتیاد کشور در اصفهان است

اصفهان - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان گفت: 10 درصد مراکز درمان اعتیاد کشور در این استان قرار دارد و همه این مراکز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی است.

به گزارش ایرنا، مصطفی هادی زاده روز چهارشنبه در همایش بزرگ 'رهایافتگان جمعیت احیای انسانی کنگره 60' افزود: 100 مرکز اقامتی ترک اعتیاد نیز در استان اصفهان برای درمان معتادان وجود دارد.

وی اظهار کرد: ترک و قطع مصرف موادمخدر، درمان اصلی اعتیاد نیست زیرا درمان اعتیاد امری سخت، پیچیده و نیازمند صبر، حوصله، انرژی و هزینه زیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان افزود: اعتیاد بلایی خانمانسوز برای زن و مرد است ولی اعتیاد در زنان به دلیل مراجعه تنها 10 درصد از آنها برای درمان بسیار نگران کننده است.

وی با اشاره به تبعات گرداب مواد مخدر در بحث حمل و توزیع و جرایم مرتبط با آن گفت: هم اکنون جرایم 53 درصد زندانیان زندانهای استان مرتبط با مواد مخدر است.

هادی زاده افزود: بسیاری از قربانیان مواد مخدر جوانان کم سن و سالی هستند که به دلیل عدم اطلاع و فهم صحیح، به حمل مواد مخدر اقدام می کنند و گرفتار مجازاتهای سنگین می شوند.

وی اعتیاد به مواد مخدر بویژه روانگردانها را عامل بیش از 55 درصد طلاق ها، نزاع ها، قتلها، خشونت ها و اذیت و آزارهای مختلف در جامعه بیان کرد.

دبیر شورای هماهنگی مباره با مواد مخدر اصفهان خطاب به بهبود یافتگان از گرداب اعتیاد گفت: شما شجاع ترین انسانهایی هستید که در عین آنکه درد کشیده اید مدال افتخار عضویت در جمعیت احیای انسانی را دارید.

هادی زاده با تقدیر از خانواده های رهایافتگان از اعتیاد گفت: خانواده های بزرگ شما درمان اعتیاد شما را که امری بسیار پیچیده و سخت است برعهده گرفتند و شما را مورد حمایت های روحی ومعنوی قرار دادند و نابسامانی های اقتصادی را تحمل کردند.

وی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان را در ارزیابی های سال 93 جزء سه استان موفق و برگزیده کشور عنوان کرد و گفت: در حوزه مقابله نیز استان سوم هستیم و در سال گذشته از مجموع حدود 488 تن کشفیات مواد مخدر در کشور،حدود 40 تن در استان اصفهان صورت گرفته است.

وی یادآور شد: کمتر از یک درصد کشفیات مواد مخدر سال گذشته مربوط به روانگردان شیشه بوده است.

وی ورود روزانه 300 نوجوان 15 تا 17 ساله به چرخه اعتیاد را زنگ خطری جدی برای جامعه دانست.

در پایان این مراسم که با حضور حدود سه هزار نفر از رهایافتگان ار اعتیاد به همراه خانواده های آنها در ورزشگاه آزادی خوراسگان برگزار شد از مسوول جمعیت احیای انسانی کنگره 60 در استان اصفهان و تعدادی از مددکاران در این حوزه تقدیر شد.

کنگره 60، یکی از سازمانهای مردم نهاد در حوزه اعتیاد و مواد مخدر است که در زمینه کاهش آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر و اعتیاد، به صورت رایگان و در سطح ملی فعالیت می کند.

محورهای عمده فعالیت کنگره 60 ، آموزش ، پیشگیری، مهار و راهنمایی رایگان درمان اعتیاد است

پ/6994/ 6508

کد خبر: 81650300 (4720313) | تاریخ خبر: 27/03/1394 | ساعت: 14:26

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی - ایرنا

 

 

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .