English Version
English

گزارش لژیون ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST)

گزارش لژیون ویلیام وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST)

به نام خدا

هارمین جلسه از دور هشتم لژیون ویلیام ال وایت (درمان اعتیاد به مصرف سیگار با متد DST) با نگهبانی آقای رامین سعادت جو ، دبیری آقای محمد محمودی  و استادی مهندس ،در تاریخ 94/3/22 با دستور جلسه الهام از رمضان و تولد اولین سال رهایی از آنتی ایکس سیگار آقای دکتر رضا دانشمند  راس ساعت 7:30 در محل پارک طالقانی مقر ورزشی کنگره 60 تشکیل گردید.

اولین رهایی سیگار از پزشکان عزیز حاضر در لژیون ویلیام وایت ، آقای دکتر دانشمند هستند. ایشان از اساتید حوزه اعتیاد در کشور و یکی از دوستان صمیمی من هستند همچنین روی پروژه سیگار بودند و جشن امروزی که ایشان می‌گیرند برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است. اصولاً کار با پزشکان برای ما افتخار بزرگی است که باهم و در کنار یکدیگر همکاری کنیم.

سگی داشتیم که کنه داشت و هر راهکاری بود پیش گرفتیم تا کنه‌ها از بین بروند اما بی‌تأثیر بود تا اینکه فردی به ما گفت برای از بین بردن کنه‌ها باید تنباکو را در آب خیس کرد و با آب‌تنباکو سگ را شستشو دهیم. با این کار کنه‌های سگ همگی از بین رفتند.

وزیر کشور اعلام کرد 65000 نفر در اثر مصرف سیگار می‌میرند و این رقم در مقابل مرگ در اثر استفاده از  مواد مخدر رقم بسیار بالایی است. ما واقعاً نمی‌دانستیم و در مورد سیگار آگاهی نداشته‌ایم و امروز می‌گوییم درمان اعتیاد با درمان سیگار کامل می‌شود.

وقتی افراد در اعتیاد به مواد مخدر درمان می‌شوند اما هنوز مصرف سیگار دارند قطعاً مشکلاتی همراه آن‌ها هست همچنین در سفر اول نیز مصرف سیگار اثرات شربت تریاک را از بین می‌برد. البته گفته می‌شود بعد از خوردن وعده‌های درمان ، مصرف سیگار نشئگی را بیشتر می‌کند اما مصرف شربت تریاک را بالا می‌برد افرادی که سیگار نمی‌کشند دوام شربت تریاک برای آن‌ها بیشتر و بهتر است.

تا ابتدای ماه مرداد افرادی که در سفر دوم بوده اما هنوز مصرف‌کننده سیگار هستند نمی‌توانند در کنگره خدمت گذار باشند.

ناگفته نماند که پیوند ناگسستنی با سیگار راداریم و تا زمانی که سفر اولی در کنگره 60 هست مصرف سیگار هم وجود دارد و ما نمی‌توانیم خرده بگیریم.

متد DST و نظم و انضباط در ماه مبارک رمضان به وجود آمد. ماه در مورد ماه رمضان و درمان مواد مخدر صحبت کرده‌ایم ولی تابه‌حال از نحوه مصرف نیکوتین در ماه رمضان حرفی نزده‌ایم.

 

کسانی که در سفر نیکوتین هستند می‌توانند روزه‌بگیرند اما باید آدامس نیکوتین را مصرف کنند. آن‌ها نباید آدامس نیکوتین را بیش از 1 ساعت بجوند و پس از 1 ساعت آن را کنار بگذارند. در حضور دیگران آدامس نخورند.

لطفاً با تعصب به مسائلی که گفتم نگاه نکنید.

 در عید نوروز ریزش زیاد داشتیم که امسال با تعطیلات نوروز ریزش بسیار کمی داشتیم همچنین در ماه محرم نیز ریزش داریم و در ماه رمضان تعداد ریزش‌ها بیشتر می‌شود.تمام متعصبین ما سفر خود را خراب می‌کنند و زحمات 10ماهه خود را از بین می‌برند.

 

خداوند می‌فرماید در سفر و زمان بیماری روزه نگیرید و بیمار بودن فرد مصرف‌کننده بر تمام دنیا اثبات‌شده است. از تعادل خارج شدن جسم و روان بیماری است و مصرف‌کنندگان بیمار جسمی و روانی هستند ، خداوند چنین روزه‌ای را موردقبول نمی‌داند.

افرادی که در سفر هستند حتماً باید وعده‌های درمانی را مصرف کنند ، آدامس نیکوتین بخورند و اگر سیگار می‌کشند سیگار بکشند تا سفر خود را خراب نکنند. برخی به خاطر ماه رمضان وعده ظهر را حذف می‌کنند و بین وعده اول و دوم تقسیم می‌کنند که بعد از گذشت چند روز متوجه می‌شود هم‌مقدار وعده را بیشتر کرده هم اینکه نتوانسته روزه بگیرد و سفر خود را خراب کرده است.

سخنان دکتر رضا دانشمند
 

از جناب مهندس عزیز ، کامران و دکتر  آرش و همه دوستانی که مرا یاری کردند سپاس گذارم.

واقعیت این است که در سال‌هایی که مصرف‌کننده سیگار بودم چندین بار سابقه ترک نیکوتین داشته‌ام ، حتی گاهی دوره های ترک طولانی هم می‌شد اما چیزی که این بار به من کمک کرد حضور جناب مهندس بود.

بحث فیزیکی و کاهش تدریجی آدامس نقش مهمی داشت ولی حمایت‌های جناب مهندس کمک بزرگ‌تری به من بود همچنین در جمعی که حضور داشتم به دلیل یکی بودن هدف تأثیر زیادی داشت چراکه ما همگی هدفی برابر داریم و همه به یک سمت درحرکتیم.

طبیعتاً این‌ها همه انگیزه من را بیشتر می‌کرد و بسیار خوشحالم از اینکه 23 ماه مصرف سیگار نداشته‌ام.

در اواخر مصرف سیگار خود سختی زیاد کشیدم. مثلاً برایم سخت بود که دختر کوچکم مجبور بود بو و دود سیگار من را تحمل کند و امروز خوشحالم از اینکه در خانه و جامعه و کارم تغییر ایجادشده است.

شادی امروز را مدیون حضور خود در کنگره 60 و حضور جناب مهندس دژاکام می‌دانم و امیدوارم همیشه سایه ایشان بر سر ما باشد و به ما کمک کنند.


با احترام کامران رک

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .