English Version
English

بهترین الگو ؛ گفتگو با مسافر امیر ایمانی

بهترین الگو ؛ گفتگو با مسافر امیر ایمانی
  • سلام آقای ایمانی : لطفاً خودتان را معرفی کنید و جایگاه‌های خدمتی را که تا به امروز بوده‌اید را بفرمایید؟

سلام من امیر هستم یک مسافر

دی‌ماه سال 90 وارد کنگره شدم . در سفر اول مثل همه مسافران  نظافت سالن- چیدمان صندلی‌ها- خدمت در آبدارخانه و در ابتدای سفر دوم کمک مشاوره بودم سپس دوره‌های دبیری، نگهبانی  را تجربه و روزهای سه‌شنبه  نیز از صبح در شعبه حضور داشتم  و مشاوره انجام می‌دادم ، نهایتاً در انتخابات دوره هشتم مرزبانی شعبه رباط‌کریم  شرکت نمودم  و در حال حاضر 11 ماه  در جایگاه مرزبانی شعبه رباط‌کریم  مشغول به خدمت هستم.

  • آقای ایمانی چگونه با کنگره آشنا شدید؟

من قبل از ورود به کنگره  راه‌های زیادی را برای ترک  اعتیاد رفتم  و به بن‌بست رسیدم و هیچ نتیجه‌ای هم نگرفتم. پسرم در کلاس درس آقای حاج رسولی در دانشگاه  متوجه وجود این مکان مقدس شده  و از این طریق من 3 جلسه  پیاپی در پارک طالقانی  توسط آقای دکتر حاج رسولی  و آقایان رضا پیرانی و حشمت جعفری  که خود همسفر  است مشاوره شدم  و در همین جلسه فرق درمان اعتیاد و ترک  اعتیاد کاملاً برایم روشن شد.

  •  از روز اول ورود به شعبه رباط‌کریم  چه خاطره‌ای دارید؟

به نظر من 3 جلسه اول برای  یک مسافر خیلی مهم است . من سه هفته متوالی جمعه‌ها به پارک طالقانی رفتم و علاوه بر 3 جلسه  مشاوره در آنجا  و 3 جلسه هم در شعبه رباط‌کریم  در لژیون تازه واردین گذراندم و کاملاً مبحث جایگزینی مواد مخدر بیرونی و مواد شبه افیونی درونی را متوجه شدم.

در کتاب  داریم  که ایمان  تجلی نور خداوند در انسان است  چه زمانی این ایمان  واقعی نسبت به کنگره در شما شکل گرفت؟

من در جلسه دوم پارک طالقانی  با توجه به مشاور جلسه اول  و صحبت‌های آن روز  استاد  مشاور کاملاً ایمان آوردم و جواب  سؤالی  که همیشه در ذهنم بود گرفتم و آن سؤال که همیشه از خودم  می‌پرسیدم و جوابی  برای  آن  نداشتم این بود که چرا من اعتیادی را که خودم با دستان خودم  برای خودم به وجود آورده‌ام را نمی‌توانم درمان کنم  که در همان روش دی اس تی جواب قطعی این سؤال بود.

  •  آقای ایمانی لذت‌هایی که از خدمت در جایگاه مرزبانی  نصیبتان  می‌شود برایمان حرف بزنید؟

من در کنگره یاد گرفته‌ام تا چیزی را ندهی چیزی را نمی‌توانی به دست بیاوری، یعنی من نه‌تنها در کنگره بلکه در هیچ  دیگری نمی‌توانم انرژی  را مفت و مجانی کسب کنم. در هر جایگاهی انسان خدمتگزار  باشد ، اتوماتیک انرژی می‌گیرد و لذت خواهد برد

  •  در خصوص سفر لیدی جونز که در حال انجام  هستید برایمان صحبت کنید؟

من برای درمان بیماری چاقی و عوارض ناشی از آن  خیلی راه‌ها رفتم، گاهی برای  کاهش وزن  با انجام کارهای  سنگین  کشاورزی و باغداری در ساعات طولانی قصد کاهش وزن را می‌نمودم  و فکر می‌کردم هر چه بیشتر به خودم فشار بیاورم در مدت‌زمان  کمی تناسب‌اندام و سلامتی‌ام را به دست خواهم آورد.

اما بعد در لژیون جونز متوجه شدم  روش دی اس تی به‌راحتی این مسئله را هم حل کرده است فقط باید زمان لازم را بدهم و حرکت نمایم.

من در تاریخ 93/2/14  وارد لژیون لیدی جونز شدم با وزن 138 کیلوگرم به راهنمایی آقای مهدی سلطانی و در حال حاضر نیز با 30 کیلو  کاهش وزن در طول 12 ماه سفرم بسیار راضی و خوشحال هستم زیرا قبل از ورود به  لژیون لیدی جونز پرخوری باعث عدم تعادل خواب شب و درنتیجه حال خراب  هنگام بیدار شدن می‌شد و چاقی مفرط ساده‌ترین کارها  مانند گرفتن ناخن  پاها و پوشیدن جوراب برایم بسیار دشوار کرده بود.

  • اندیشه و طرز عملکرد یک مسافر برای تجربه جایگاه‌های خدمتی کنگره چگونه باید باشد؟

تجربه من این است که هیچ‌گاه دنبال جایگاه‌ها ندویدم من فقط در مسیر کنگره حرکت کردم و جایگاه‌ها خودبه‌خود به من داده شد.من برای هیچ جایگاهی نه زور زدم و نه دست و پایی زدم فقط و فقط در مسیر کنگره حرکت کردم و در حد توانم خدمتگزار بودم و به‌موقع جایگاه‌ها به من داده شد.

 امروز آقای امیر ایمانی چقدر ناراحت است که سال‌هایی از عمرش را در اعتیاد و تبعات ناشی از اعتیاد گذراند؟                                                                             

  نباید افسوس گذشته را خورد بعضی وقت‌ها افسوس می‌خورم که چرا 10 سال پیش با کنگره آشنا نشدم ولی دیگر گذشته گذشت و من باید الآن در این جهت تلاش کنم که آموزش‌های کنگره را بگیرم و به اون تعادلی که  مدنظر کنگره است برسم.

  •  آقای ایمانی  ورزش چه جایگاهی در زندگی  امروز شما دارد و از چه  زمانی ورزش را شروع کردید؟

من از زمانی که وارد لژیون لیدی جونز شدم  ورزش را شروع کردم ، ورزش یکی از ارکان  لژیون جونز  است، ما تقریباً  باید هرروز هفته ورزش کنیم اما به خاطر اینکه  همیشگی باشد  و ادامه‌دار باشد به 3 الی 4 جلسه در هفته  کفایت می‌کنم  درواقع یکی از اضلاع  مثلث درمان چاقی ورزش می‌باشد

رشته‌های ورزشی که در آن‌ها فعالیت دارم ، ایروبیک، شنا و پیاده‌روی.

  •  چرا باید در کنگره 60 ماند و خدمت نمود؟

به نظر من هرچقدر هم در کنگره بمانم به عادل بیشتری می ر سم، ازنظر آداب و معاشرت و برخورد با مردم و خانواده‌ام  بهتر عمل خواهم  کرد  و سطح دانایی‌ام بالا  می‌رود ، من اگر خدمتی هم در کنگره انجام می‌دهم درواقع به خودم خدمت می‌نمایم یعنی روزبه‌روز به حال خوش می‌رسم و قوانین بهتر زندگی کردن را یاد می‌گیرم.

  • یک آرزو:

آرزو دارم مهندس دژاکام سال‌های سال باشند و من  از سی‌دی‌های مهندس و از نشستن در کلاس درس ایشان در روزهای چهارشنبه استفاده نمایم و آرزوی سعادت و سلامتی و عاقبت‌به‌خیری برای ایشان دارم.

  • نظرتان و یا احساس خود را نسبت به این کلمه‌ها بگویید؟

نظم: اولین چیزی که من باید یاد بگیرم

آقای مهندس: بهترین الگو برای من

لژیون لیدی جونز: به تعادل رسیدن  وزن

روش دی اس تی: یکی از بهترین الگوهایی که در کل زندگی  یاد گرفتم و عقیده دارم  که هر کاری به‌صورت تدریجی بهتر به  نتیجه می‌رسد.

مصاحبه کننده: مسافر غلامحسین

نگارنده: مسافر میلاد

 

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .