English Version
English

در حاشیه تمرین تیم راگبی؛ گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم

در حاشیه تمرین تیم راگبی؛ گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم
  • لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام! من محمد قربانی هستم خبرنگار حوزه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری تسنیم.

 

  • دلیل حضورتان در زمین راگبی استادیوم آزادی چیست؟

من از قبل در جریان بودم که کنگره 60 تیم راگبی دارد ولی هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که کارشان این‌قدر جدی باشد. من در سایت NOUDC گزارشی درباره فعالیت راگبی کنگره 60 دیدم و برایم خیلی جذاب بود و فردای آن روز با آقای مهندس صحبت کردم و گفتم که خیلی دوست دارم این فعالیت رو از نزدیک ببینم و گزارش بگیرم؛ و امروز بچه‌ها رو دیدم و با آقای سلامی صحبت کردم. برای خودم خیلی جذاب بود بچه هایی که روزی مصرف‌کننده بوده‌اند، امروز اینجا هستند و این کلاً مغایر است با ورزش. من به آقای سلامی هم گفتم راگبی ورزش سنگینی است و برایم جالب بود که این بچه ها، این ورزش را انجام می‌دهند. انجیوهای دیگر که من خیلی با آن‌ها کار می‌کنم، به ورزش به‌عنوان یک مکمل نگاه نمی‌کنند. امروز وقتی از نزدیک می‌بینم بچه هایی که چندین سال مصرف‌کننده بوده‌اند این‌طور می‌دوند و ورزش می‌کنند، تعجب میکنم؛ آن هم ورزشی که هم سرعت می‌خواهد و هم قدرت.

 

 

  • بچه هایی که اینجا هستند روزی مصرف‌کننده بوده‌اند و شاید حتی موادفروش، و امروز به ورزش راگبی می پردازند؛ باور شما در مورد این مسئله چیست؟

خیلی از این بچه‌ها اگر قسم هم بخورند که مصرف‌کننده بوده‌اند، کسی باور نمی‌کند. به نظر من این تأثیر کار فیزیکی و روحی روی این بچه‌ها است. مشکلی که وجود دارد این است که رسانه‌ها و تبلیغات کمتر کارکرده‌اند در مورد این قضیه که بتوانند باور مردم را تغییر بدهند که کسی که اعتیاد پیدا می‌کند دیگر آخر کار نیست، می‌شود با یک چارت و سیستم قشنگ و برنامه‌ریزی‌شده فرد به زندگی بازگردد.

 

 

  • شما اشاره کردید به تیروکمان کنگره؛ در زمینه تیروکمان، کنگره به حدی پیشرفت کرده که هم بازیکن ملی داشته و دارد و هم اینکه لیگ برگزاری تیر و کمان برای کنگره است؛ شما می‌بینید که کسانی که در این مسئله شرکت دارند و باعث برگزاری این لیگ هستند به‌نوعی با مواد مخدر سروکار داشته‌اند. راجع به این مسئله هم لطفاً نظرتان رو بگویید.

من تازه امروز فهمیدم بچه هایی که در اینجا تمرین می‌کنند و درگذشته مصرف‌کننده بوده‌اند عضو تیم ملی هستند؛ در تیروکمان هم همین طور! و امروز فهمیدم که بچه‌ها در بخش 7 نفره راگبی، پارسال نایب‌قهرمان شدند و در 15 نفره قهرمان شدند. این‌ها بحث‌هایی است که باور کردنش کار سختی است و در باور هرکسی نمی‌گنجد. امیدوارم این قضیه در بقیه جاها هم اجرا شود و انجیوهای دیگر هم به سمت ورزش بروند. به قول وزیر کشور حداقل آمار اعتیاد کشور یک‌میلیون و سیصد هزار نفر است، اگر بتوانیم یک‌راه درمان برای این‌ها پیشنهاد بدهیم که جواب بدهد، خیلی از آسیب‌های اجتماعی و هزینه هایی که می‌شود جبران می‌گردد.

 

تهیه گزارش: خبرنگار سایت احسان جلیلیان

منبع کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .