English Version
English

چهارده نکته از سی دی «قیاس»

چهارده نکته از سی دی «قیاس»

1- زمانی که انسان های بزرگ آگاهی دریافت می کنند، هنوز در زمین بستر مناسب به وجود نیامده است که مردم بتوانند آن آگاهی را جذب کنند. بنابراین باید سال ها بگذرد و در انسان تغییرات به وجود بیاید تا بتوانند آن مطالب را جذب کنند.

2- انسان مثل یک زمین است که اگر بخواهد در زمینه ای صاحب آگاهی شود باید بستر مناسب در او به وجود آید.

3- ما انسان ها همین مقطعی را که زندگی می کنیم، می بینیم و خارج از آن را نمی بینیم. بنابراین تلاشی را که خودمان انجام می دهیم با تلاش دیگران مقایسه می کنیم و اگر ظاهرا تلاش ما بیشتر بود و نتیجه بدتری به دست آوردیم نسبت به آن افراد حسادت می کنیم.

4- این عقل جزئی است که قیاس می کند.

5- ما باید بدانیم که هر انسانی برای خود پیشینه ای دارد و ما از گذشته انسان های دیگر خبر نداریم و اگر این باور را در خود شکل دهیم، مسئله ی قیاس منتفی می شود.

6- قیاس در انسان یکی از ابزارهای اصلی و کاربردی و کلیدی نفس اماره است تا انسان را از مسیر خود گمراه کند.

7- اگر انسان می خواهد تغییراتی در محیط ایجاد کند باید نیروهایی را تحت فرمان خود بگیرد.

8- نیروهای منفی برای این که در یک محیط بمانند و رشد کنند باید در آن محیط آگاهی و دانایی رشد نکند. یعنی برای اینکه این نیروها به حیات خود ادامه دهند باید انسان در جهل و تاریکی بمانند.

9- اگر در فرد مصرف کننده دانایی نسبت به اعتیاد پیدا نشود و یا احساس ناامیدی و ترس و یا منیت باشد، در آن زمان آموزش نمی گیرد و اعتیاد همچنا ن باقی می ماند و انسان به دانایی نمی رسد و اعتیاد به حیات خود ادامه می دهد.

10- در مسئله قیاس، انسان اول احساس می کند که عدالت وجود ندارد و در این حالت وارد بازی می شود و این بازی خواسته های نامعقول است.

11- در مسئله قیاس انسان دچار احساس نفرت و بیزاری نسبت به شخص مقابل می شود و یا احساس نفرت نسبت به خداوند و یا احساس تنفر از خود پیدا می کند.

12- در قیاس، رابطه با خداوند، با مردم و با خود خراب می شود.

13- قیاس بهانه ای است برای اینکه نفس اماره قدرت را در دست بگیرد.

14- در همه مواردی که انسان دچار لغزش می شود و یا بایکوت می شود، دو راهی انتخاب وجود دارد.

 

منبع: وبلاگ نمایندگی شهر قدس

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .