English Version
English

حضور منظم؛ گفتگو با مسافر مصطفی

حضور منظم؛ گفتگو با مسافر مصطفی

لطفا خودتان را معرفی نمایید؟
مصطفی حاتمی 34 ساله و مجرد هستم، 15 سال سابقه مصرف مواد داشتم، آنتی ایکس شیشه و قرص، مدت سفر اول یک سال و یازده روز، روش درمان DST با داروی OT رشته ورزشی فوتبال با راهنمایی آقای بهادر سراری و مدت 1 سال و 9 ماه و 18 روز آزاد و رها هستم.

چطور شد با کنگره آشنا شدید؟
برادر من خبرنگار است و به اقتضای شغلش بارها با مهندس دژاکام و دکتر حاج رسولی دیدار داشتند و زمانی که متوجه اعتیاد من شدند به اتفاق ایشان نزد دکتر حاج رسولی رفتیم و اینگونه با کنگره آشنا شدم.


به نکته جالبی اشاره کردی آن هم برخورد خانواده شما با مقوله اعتیاد بود، درباره آن توضیح می دهید؟
درست است، شاید دلیل اصلی حضور من هم همین مورد بود من از مصرف مواد مخدر و خصوصا رفتار ضد ارزشی من را آزار می داد اما روابط صمیمی من با برادرم در نهایت منجر به شروع مسیر درمان من شد.

از سفر اول برایمان بگو؟
بعد از انتخاب راهنما و حضور در لژیون حدود یک ماه در سقوط آزاد بودم ولی از زمانی که سفر من رسما آغاز شد خواسته قوی درونم شکل گرفت که من را به سوی درمان سوق می داد و تا انتهای سفر هیچگونه بحرانی را تجربه نکردم. با ایمان کامل می گویم اگر فرد دیگری را به جای آقای سراری انتخاب می کردم به این خوبی به رهایی نمی رسیدم و در مرحله دوم ورزش کنگره نقش بسزایی برایم ایفا کرد.

بعد از رهایی و با شروع سفر دوم تجربه جدیدی را آغاز کردید، از سفر دوم خودت برایمان بگو؟
در پیام سفر دوم داریم سفر دوم به مراتب هم سخت و هم سهل است. قبل از سفر دوم فکر می کردم که با رهایی از مصرف مواد مخدر سختی دیگری را تجربه نخواهم کرد، اما با ورود به سفر دوم از همان روز اول به آن سختی پی بردم چون در سفر اول کار نمی کردم و منبع تامین مالی من خانواده بود و باید شروع به استحکام پایه های مالی و استقلال مالی از خانواده می کردم و رفتار ضد ارزشی و خسارات را باید جبران می کردم و احتیاجی که امروز به کنگره دارم در سفر اول حس نکرده بودم.

نقش جهان بینی را در درمان اعتیاد خودت برایمان بیان کن؟
من در سفر اول حتی یک جلسه غیبت هم نداشتم و همیشه قبل از شروع کارگاه آموزشی در کنگره حاضر بودم خدمت کردن اولویت من بود و همه این مسایل به کمک آموزش جزوه های جهان بینی بود ،تغییرات بوجود آمده در جهان بینی من، نقش مهمی در آرامش و آسایشم داشت و اگر تاثیر این آموزش ها نبود من اینجا نبودم و مهم تر از همه آموزشی را که کسب می کنیم باید کاربردی کنیم اگر عملیاتی نشود به خواسته اولیه ما آسیب وارد می کند.

مصطفی امروز از خودش رضایت درونی دارد؟
آرامشی که امروز دارم و حتی قبل از مصرف خود نداشتم اما از عملکردم رضایت نسبی دارم و امیدوارم این رضایت روز به روز بیشتر شود.

برای مصرف کننده های خارج کنگره پیام خاصی دارید؟
باید مصرف کننده به این ایمان برسد که نیاز به درمان اعتیاد دارد و این ایمان را به مرحله انجام برساند و بداند که درمان قطعی اعتیاد در کنگره 60 انجام شدنی است.

و حرف پایانی مصطفی حاتمی:
تشکر می کنم از جناب مهندس دژاکام برای فراهم کردن بستر درمان اعتیاد و رهایی از بندهای تاریکی و جهالت. خیلی اوقات پیش می آید که فراموش می کنم که چه نعمتی در اختیار من است و فقط می توانم با خدمت کردن به همنوعان خودم قدردان این خدمات و زحمات باشم. از راهنمای عزیزم جناب بهادر سراری تشکر می کنم که مسیر درمان را برای من هموار کرد و در نهایت آرزوی سلامتی برای تمام اعضای کنگره دارم.

تهیه گزارش توسط امیر رضایی

 


منبع: وبلاگ نمایندگی شادآباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .