English Version
English

یک رهجو باید در اندیشه، گفتار و رفتار، قدردان راهنمای خود باشد (نمایندگی رز)

یک رهجو باید در اندیشه، گفتار و رفتار، قدردان راهنمای خود باشد (نمایندگی رز)

چهاردهمین جلسه از دوره نهم سری کارگاه‌های آموزشی- خصوصی خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی رز، با استادی مسافر معصومه ایجنت محترم ، نگهبانی مسافر زینب و دبیری همسفر حسنا، با دستور جلسه «هفته راهنما» روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۱:۳۰ آغاز به کار نمود‌.

خلاصه سخنان استاد:
سلام دوستان معصومه هستم یک مسافر.
امیدوارم حال همگی خوب باشد، این هفته زیبا را به همه شما تبریک می‌گویم، ابتدا به راهنمای بزرگ کنگره جناب آقای مهندس، سرکار خانم مونا دبیر شورای اسیستانت‌ها و تمام راهنمایان به خصوص راهنمای خانم‌های مسافر.
یک رهجو باید در اندیشه، گفتار و رفتار، قدردان راهنمای خود باشد. من باید اول در ذهنم قدردان راهنما باشم و قبول داشته باشم که راهنما برای من زحمت می‌کشد، حتی در خانه هم در حال انجام کار برای من است، پس باید در اندیشه‌ام قدردان او باشم برای زحماتی که برای من می‌کشد.
راهنما مادر من نیست، ولی باید هم مهربانی مادر را داشته باشد و هم جذبه پدر را، پس اگر به خاطر عملکردم حرفی به من زد، نباید ناراحت شوم. راهنما، مشاور خانواده یا مشاور شغلی نیست، راهنما درس خوانده و تخصص دارد برای درمان اعتیاد، کاری که در تمام دنیا تنها در کنگره انجام می‌شود، پس در مورد درمان اعتیاد و کم و زیاد کردن پله هایم می تواند به من کمک می‌کند.
بر من رهجو واجب است از کسی که خودش راه را رفته و مسیر را دیده به طور کامل فرمانبرداری کنم، چون او خودش قبلاً فرمانبرداری کرده و این مسیر را رفته است. من هر قدر تحصیل کرده و علم کسب کرده‌ باشم، باید به حرف راهنما گوش بدهم.
مهم‌ترین چیزی که راهنما می‌خواهد، این است که رهجو طبق قوانین حرکت کند تا به رهایی برسد و یک خدمتگزار در کنگره باشد. راهنما توقع مالی ندارد، اما من که در کنگره آموزش دیده‌ام باید چه کنم؟ من زمانی حاضر بودم میلیون‌ها تومان خرج کنم و به دکترهای مختلف مراجعه کنم تا درمان شوم و کابوس نبینم، پس باید برای این روز مهم از قبل فکر کنم و تدارک ببینم و با پس انداز کردن بتوانم به شایستگی از راهنمای خود قدردانی کنم. تقاضا می‌کنم همگی با پاکت‌های تمیز و پول‌های نو و نوشتن یک دلنوشته که از حس درونمان برمی‌آید از راهنمایمان قدردانی کنیم.


گردآوری و تایپ: مسافر فاطمه- نمایندگی رز
ویرایش: همسفر مریم- نمایندگی رز
بازبینی و ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .