English Version
English

راهنما؛ نوری در تاریکی

راهنما؛ نوری در تاریکی

دوازدهمین جلسه از دور یکم کارگاه های آموزشی خصوصی کنگره 60، به استادی مسافر علی، نگهبانی مسافر اسحاق و دبیری مسافر حامد، با دستور جلسه "جشن هفته راهنما"  11 اردیبهشت ماه 1403 ساعت 17 آغاز به کار کرد.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم یک مسافر، آنچه باور است محّبت است و آنچه نیست ظروف تهی است.
کسی که راهنما می‌شود مقام بسیار بالایی دارد چرا که راهنما همانند نور است برای کسانی که می‌خواهند از تاریکی‌ها به سمت نور حرکت کنند.

اگر صبر ایوب و تفکر گذشت حضرت محمد و عدالت حضرت علی و شجاعت امام حسین را ندارید، نمی‌توانید راهنما شوید و به دنبال کار دیگری بروید و باید یک فرد برای راهنمایی این ویژگی‌ها را در وجود خودش داشته باشد تا بتواند راهنما شود.
راهنما مانند نوری است که دور از رهجو می‌ایستد و راه خروج قهر به‌ طرف مهر را برای او هویدا می‌کند.

یک راهنما تمام سختی‌های مصرف مواد مخدر را تجربه کرده و خود از آن تاریکی‌ها و گذرگاه‌های سخت عبور کرده و اگر این تجربه‌ها را نداشته باشد نمی‌تواند راهنمای درمان اعتیاد شود، برای راهنمای درمان مواد مخدر در کنگره 60 این اولین شرط است.

در اوایل راه‌اندازی شعبه چالوس بعد ازاینکه من و راهنمای محترم آقا علیرضا در آزمون راهنمایی قبول شدیم و آن عزیزان که زحمت می‌کشیدند و از تهران میامدند و دوره خدمتشان کنار ما تمام شد، ما هر دو در تمام جایگاه‌های کنگره به تنهایی خدمت می‌کردیم تا عزیزان مصرف کننده در این شهر و اطراف آن بتوانند راه درمان را پیدا کنند، رفته‌رفته در جایگاه‌های خدمتی این شعبه خدمت کنند و شعبه چالوس به‌ مراتب سازمان‌ یافته شود که در ادامه بتوانند در آزمون راهنمایی قبول بشوند و بتوانند جایگاه راهنمایی را تجربه کنند که این اتفاق هم افتاد.

آن‌ها کاشتند برای امروز شما و حال نوبت شما عزیزان است که مطالعه کنید و تلاش چاشنی راهتان کنید تا بتوانید این دینی که به گردن هر یک از ما که در کنگره شصت به درمان می‌رسیم است را ادا کنیم تا دیگر عزیزان مصرف‌کننده در آینده هم بتوانند از این مسیر درمان بهره‌مند بشوند.

و این بر هریک از ما ضروری و واجب است که زکات درمانمان را بدهیم و آن زکات، خدمت کردن است و هر یک از ما باید با راهنما شدن، آن علمی که در مسیر درمانمان آموخته‌ایم، به دیگر عزیزان خواستار رهایی انتقال دهیم.
عزیزان این نکته هم در آخر از من داشته باشید که دفترچه کوچک درمان شما، گنجی است که خیلی از مطالب کلیدی در آن نهفته است.

 

 

تایپ: مسافر سینا
عکس: مسافر حامد
تنظیم و ارسال: مرزبان خبری مسافر رحیم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .