English Version
English

اخبار لژیون سردار (نمایندگی گنجعلی خان)

اخبار لژیون سردار (نمایندگی گنجعلی خان)

اولین جلسه از دوره دوم لژیون سردار خانم‌های مسافر و همسفر نمایندگی گنجعلی خان کرمان، با استادی مسافر فاطمه راهنما، نگهبانی مسافر محدثه پهلوان و دبیری مسافر فرزانه، با دستور جلسه «دنور» روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ راس ساعت ۱۳:۰۰ آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:
سلام دوستان فاطمه هستم یک مسافر
از نگهبان لژیون سردار سپاسگزارم که مسئولیت اداره لژیون را به من سپردند. ابتدا کسب جایگاه نگهبان لژیون سردار را به خانم محدثه عزیز تبریک می‌گویم که اولین پهلوان شعبه کرمان هستند، واقعا لیاقتش را داشتند. همچنین به خانم فرزانه دبیر و خانم سعیده خزانه‌دار لژیون سردار تبریک می‌گویم، امیدوارم خوش بدرخشند و بتوانند جایگاه‌های بالاتر را تجربه کنند.
دستور جلسه امروز دنور می‌باشد. دنور یعنی بخشنده، بخشندگی یکی از صفات خداوند است. خداوند در کتاب شریف می‌فرماید (و نفخت فیه من روحی) یعنی من از روح خودم در شما دمیدم، چون خدا منشا تمام صفات خوب است، پس وقتی از روح خودش در ما دمیده، یعنی به اندازه قطره‌ای از اقیانوس صفات خوب خداوند در وجود ما هست.
ولی چرا من انسان بخشندگی را بلد نیستم؟ در سی دی خفته آقای مهندس می‌گویند؛ خداوند نیروها و صفات خوبی به ما بخشیده است، ولی ما به‌وسیله انجام اعمال ضد ارزشی آنها را از کار انداخته‌ایم. یعنی به‌نوعی صفات خوب در وجود ما هستند، ولی در خواب عمیق فرورفته‌اند. با ورود به کنگره و دریافت آموزش‌ها می‌توانیم این صفات خوب و الهی را بیدار کنیم و در رفتار، گفتار و کردار خود تغییر ایجاد نماییم.
یکی از همین صفات الهی که در کنگره آموزش می‌گیریم، قدرت بخشندگی است. خیلی از انسان‌ها به‌واسطه‌ی همین مبالغی که ما در کنگره می‌پردازیم احیا می‌شوند، چه خانواده‌هایی که از گسسته شدن نجات پیدا می‌کنند، کودکانی که بی‌سرپرست نمی‌شوند و یا زنانی که کارتون خواب نمی‌گردند و دید جامعه نسبت به آنها بد نمی‌شود.
همچنین در کتاب شریف می‌فرماید: خداوند سریع الحساب است. یعنی قدرت مطلق و کائنات هیچ‌وقت خود را مدیون بخشش انسان نمی‌گذارند و حتما جبران می‌شود.
تجربه‌ای که خودم دارم این است؛ زمانی که سفر اولم تمام شده بود اوضاع مالی خوبی نداشتم، هنوز لژیون سردار تشکیل نشده بود و من در حد توانم پولی به حساب کنگره می‌ریختم. در ادامه با تشکیل لژیون سردار، برای عضویت در آن وام گرفتم، با اینکه می‌دانستم بازپرداخت این وام که مبلغ آن ۵ میلیون تومان بود برایم سخت است، اما خودم را مدیون کنگره می دانستم. خداوند راه را برایم باز کرد و خیر و برکت بسیار زیاد مادی و معنوی شامل حالم شد، آرامش به دست آوردم و ثبات مالی پیدا کردم، و همه اینها باعث شد تا بفهمم کنگره مکان مقدسی است و قدرت مطلق هیچ‌گاه دروغ نمی‌گوید.
مسئله مهم دیگری که وجود دارد و خیلی مهم است، اینکه نباید فکر کنیم کنگره به پول ما محتاج است. همان‌طور که همیشه آقای مهندس می‌گویند؛ خدا را شکر کنگره غنی است و به پول ما نیاز ندارد، بلکه این ما هستیم که به کنگره نیازمندیم. باید در این سیستم قدردانی را بیاموزیم تا به حال خوش برسیم و راه را برای دیگر مصرف‌کنندگانی که به این سیستم نیاز دارند باز کنیم، تا آنها هم به درمان برسند.
در آخر اینکه دنیا بر اساس دادوستد بنا شده است، اگر من چیزی را بگیرم و بازپرداختی نداشته باشم، تبدیل به شخصی می‌شوم که فقط قطع مصرف شده، اما نه سپاسگزار است و نه قدردان، همیشه طلبکار و ناراضی است و هیچ‌گاه به حال خوش نمی‌رسد.
امیدوارم در شعبه کرمان تعداد اعضای لژیون سردار روزبه‌روز بیشتر شوند و دنورها و پهلوانان زیادی داشته باشیم.

مشارکت مسافر آزاده راهنما :
سلام دوستان آزاده هستم یک مسافر
در مورد دستور جلسه، دیروز دیدم انگشترهای نقره‌ی دنورهای شعبه یاس آمده، و چقدر دوست داشتم که من هم این انگشتر را بگیرم. از خودم پرسیدم آیا من هم می‌توانم این انگشتر را داشته باشم؟ و با خود فکر کردم که باید تمام تلاشم را انجام دهم. به نظر من هر کدام از ما می‌توانیم از همان سبد پول که اولین پله است شروع کنیم. من قبلاً اگر مقداری پول داخل کیفم داشتم می‌گفتم ممکن است به آن احتیاج پیدا کنم و به این فکر نمی‌کردم که مقداری از آن را داخل سبد بیندازم. مشکل من از همین‌جا بود، وقتی نمی‌توانستم از همین مقدار پول داخل کیفم بگذرم، چطور می‌توانستم به جایگاه‌های بالاتر دیگری فکر کنم!
کنگره روش DST را پله‌پله به من آموزش می‌دهد و اگر من توانستم به عنوان راهنما به رهجویانم آموزش بدهم که سبد را حمایت کنند و خودم هم به عنوان الگو این کار را انجام دهم، می‌توانم این جایگاه را برای خودم حفظ کنم. من هر چیزی که در لژیون سردار خواستم، با وجود تمام نیروهای بازدارنده‌ای که بر سر راهم قرار داشت، انجام شد. گفتم شو، شد، و این شو شود برای من اتفاق افتاد. امیدوارم بتوانم برای همیشه در کنگره بمانم و خدمت کنم. استاد امین می‌گویند؛ باید در کنار ضلع خدمت، ضلع مالی را هم مستحکم کنیم تا قوی‌تر شویم.

مشارکت مسافر سعیده :
سلام دوستان سعیده هستم یک مسافر
یک جمله جالب هست که می‌گوید؛ دنیا بر اساس تعادل برپا شده، هر از دست دادنی یک به دست آوردنی دارد. یعنی من تا چیزی را از دست ندهم، چیزهای با ارزش دیگری به دست نمی‌آورم. این قانون در سیستم کائنات هم وجود دارد. خدا را شکر می‌کنم شاید نیاز بوده در یک مرحله از زندگی‌ام دچار مصرف شوم. در آن زمان خیلی برای درمان تلاش کردم و هزینه‌های زیادی پرداخت نمودم. اما فقط برای خودم سرزنش، حقارت و حتی مرگ خریداری کردم. تا اینکه تلنگری از جانب خداوند دریافت کردم که نتیجه‌اش برایم خوشایند بود. همه پول را دوست دارند، اما زمانی که برای درمان کسانی که همدرد خودمان هستند هزینه کنیم، برایمان خوشایندتر و شیرین خواهد بود.

تایپ: مسافر فرزانه- نمایندگی گنجعلی خان
ویرایش: مسافر فاطمه راهنما- نمایندگی گنجعلی خان
بازبینی و ارسال: مسافر خاطره

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .